tisdag 1 december 2015

Firat examen

Åh, det finns så mycket jag skulle vilja skriva om nu, och det kommer att bubbla av en massa åsiktsinlägg.. riktigt snart. Men än idag så håller jag lite tillbaka. Det är ju inte SÅ ofta ni får en inblick i min vardag, men nu tänker jag dela med mig av vad jag har gjort idag. Skulle ni vilja ha mer av det?

På förmiddagen idag låg på soffan och läste om hönsslakt och lättaste sättet att gå tillväga, för nästa vecka ska jag assistera min vän då det blir dags för det igen. Det ska dokumenteras och jag förvarnar redan känsliga läsare att INTE klicka på den här länken. Är ni nyfikna och vill se hur det såg ut för ett år sen vid min första hönsslakt, varsågod och klicka! :-) Jag kan ju lugna er med att hönsen har haft ett prima liv där de fått gå fritt i trädgården och fått nyttig och giftfri mat.

Medan jag skrollade bland bilder och läste olika blogginlägg så ringde chefen för att påminna mig och erbjuda skjuts. Och vilken tur, för jag hade nästan glömt bort att kommunen ville fira oss som blivit färdiga skolan genom läroavtal idag. Det är ju över ett år sen jag blev klar med skolan, men hade inget examenskaffe själv då, så jag var nog på hugget om det bjöds på kaffe och tårta idag.

Hade en rolig eftermiddag med chefer och anställda och fick blomma, kort och choklad.
Fint sätt att visa att man uppskattar ens anställda och få lite paus från vardagen. Personligen trivs jag hur bra som helst på mitt arbete och om bara en månad har jag varit två år på en och samma plats. Tiden går snabbt.

Kortet var ju hur sött och passade mig perfekt. En söt kattunge med tomteluva på. :-)


En amaryllis som jag hoppas kommer blomma vackert denna jul.

2 kommentarer :

  1. Vad roligt att få uppskattning från kommun.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är en fin kommun jag flyttade till :)

      Radera