måndag 16 november 2015

Veckans planer

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggvärlden efter en bloggfri helg då jag bara har jobbat. Denna vecka blir troligtvis den mest händelserika veckan på länge. Nästan varje dag har jag program varvat med arbete på sidan om och nu tänker jag lista upp allt (så länge jag minns allt).

- Idag ska jag hämta min galaklänning som varit i säkert förvar hos designern. Snart får ni se lite bilder av den och höra historien bakom den.
- Dricka kaffe med kompis.
- Sjukhusundersökning som egentligen sker i hemmet. Det involverar en maskin på magen och slangar. Låter värre än vad det är, men det skriver jag också mer ingående om i ett annat blogginlägg.
- Måste. Färga. Håret. Har sparat utväxten så pass länge nu att det endera ser ut som en misslyckad ombré eller att jag har smutsigt hår. Vilken tur att jag fick hem på posten "endast" åtta förpackningar hårfärg.
- GALAN! Det ska bli så spännande och kul! Ser fram emot att fixa upp mig, träffa bekanta och nytt folk, (goodiebags moahaha) och få vara med om en rolig tillställning i stadshuset.

Och nu när jag ser listan så ser det ju inte SÅ mycket ut, men på denna vecka ska jag in till Vasa fyra gånger och det är typ lika mycket som jag annars är in på två månader.

Idag har varit en riktigt "paketdag". Förutom de åtta förpackningarna med hårfärg så fick jag hem julkorten vi ska skicka ut till nära och kära, samt en annan sak. Trodde att jag hade beställt efter en kattsäng, men visade sig vara en 130 cm's kattleksak. Det gick inte riktigt som på Strömsö, och Leila kattens min säger allt. Men herr Fantomen har busat i den och verkar nöjd.


2 kommentarer :

  1. Haha, jag fnissade lite åt bilden du lagt på instagram.. så fel det kan bli ibland. ;)

    SvaraRadera
  2. Själv försöker jag spara ut min egna hårfärg, så jag kommer vara "rebellisk" och gå till Galan med en utväxt som jag hoppas inte är så synlig :) Om någon frågar säger jag att det är ombré, fast skillnaden mellan färgen som är kvar och naturliga nyansen är inte så stark egentligen så antagligen kommer ingen reagera trots ca. 3 olika nyanser i håret :) Om int nu nån läser de här å tänker "ahaa, nu ska jag nog syna dendär Marias hår riktigt ordentligt".... ;)

    Och den där bilden är klockren <3

    SvaraRadera