tisdag 3 november 2015

TÄVLING i samarbete med Eco Booth

Åh härliga människor! Nu har jag något roligt att berätta för er.
Tillsammans med Eco Booth så hålls nu en tävling om en produkt som just DU kan vinna!


Idag fick jag ett riktigt fint paket från Eco Booth! Mer om produkterna längre ner i blogginlägget.

Eco Booth.fi är en finskt företag med plats i Jakobstad som erbjuder engångbeställningar och prenumerationer på ekovänliga produkter. De erbjuder produkter av hög kvalité som är gjorda av de bästa råvarorna, på ett hållbart och humant sätt. Jag själv vill ta hand om mig själv lika mycket som miljön, och därför är det också viktigt att de produkter jag använder inte innehåller en massa gifter eller överlever jorden själv.

Hur gör man för att tävla då? JO, ENKELT. Du behöver inte ens ha en blogg.. ;-)


Du går in på https://ecobooth.fi och går in till "shop" och väljer ut en av de produkter just Du skulle vilja vinna. Skriv i kommentarsfältet i min blogg vilken produkt Du skulle vilja vinna. Skriv in din email-adress så får jag ta kontakt med vinnarna! (obs! det går inte att vinna "paketen" som innehåller flera produkter)
Tre härliga människor kommer att slumpvis dras och få priset på posten. ALLA får vara med! :-)

Tävlingen håller på till 10.11.2015 klockan 23:59.


Är du mer nyfiken vilka produkter Eco Booth erbjuder och vad som fanns i mitt paket? Lugn ba, här förklarar jag mer om produkterna.






Många pratar ju om kokosoljan, men inte har väl någon glömt bort sheasmöret? Sheasmöret har mjukgörande och vårdande egenskaper och hjälper huden att behålla sin fuktighet och förhindrar uttorkning.
Sheasmör lämpar sig för normal, torr och atopisk hud! Den är doftri, absorberas snabbt och gjorde mina torra händer mjuka magiskt snabbt! 

Innehåll: vatten, eko rypsolja, eko sheasmör, eko olivolja, ekocertifierat konserveringsmedel, ekocertifierat emulgeringsmedel 

En vacker (!!!) handtvål av enbart ekologiska råvaror. Doftar gott av anis, och just denna tvål hittar du endast hos Eco Booth! Tvålen löddrar bra och det är just löddret som tar bort smuts och bobbor.

Innehåll: eko glycerintvål*, anisfrön*, anisolja*, spirulinapulver* * = ekologisk / ekocertifierad råvara 

Den här dagcremen är min nya favorit. Doftar lyxigt och får huden att kännas len och fin. Denna ekologiska dagcreme innehåller vitaminrika växtoljor och karoten och hjälper huden att bevara sin mjukhet och elasticitet. Den innehåller också sesam- jojobaolja och shesmör vilket har uv-skyddande egenskaper. Hur bra är inte det?

Sisältö: källvatten, sesamolja*, jojobaolja*, sheasmör*, vegetal*, A- och E-vitamin, konserveringsmedel (isocide)*, karoten, lavendelolja och ylang ylangolja 
* = ekologisk / ekocertifierad råvara 

Den här kommer jag att ha användning av mycket! Mina läppar blir snabbt torra och börjar klia. Det här läppceratet gör läpparna mjuka med en känsla som håller länge.

Innehåll: olivolja, hampolja, bivax, sheasmör, lavendelolja, pepparmyntolja



Och sist, men absolut inte minst: Humble Brush!
Tandborsten jag är väl bekant med, för den har jag provat förr (men i en annan färg, för den finns i regnbågens färger). Ett ergonomiskt hantverk gjort av bambu. Den är 100% återvinningsbar.
För varje Humble Brush som säljs skänker Humble Brush en tandborste eller motsvarande tandvård till en behövande.

Så det var de fina produkterna jag fick idag.
Vilken produkt skulle du helst vilja vinna? :) 

42 kommentarer :

  1. Åh så roligt med ekologiska produkter. Verkligen något alla borde satsa mera på för tänk vad vi egentligen lägger på kroppen. Rena giftet ju! Om jag skulle vinna så skulle jag vilja ha bassalvan med sheasmör just på grund av mina kliande eksem och atopiska hud.

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig tävling! Jag skulle vlilja vinna Shea bassalvan, tror de skulle passa min hud utmärkt :) min email är daniela.skoglund@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Så kul! Om jag skulle vinna så skulle jag vilja vinna den ekologiska dagkrämen! Har länge varit i stort behov av en ny! :)

    SvaraRadera
  4. Åh, hampshampootvålen! :) Jag har varit utan det för länge, och det är absolut bäst för mitt hår! :)

    SvaraRadera
  5. Så härlig tävling! :) Jag skulle gärna vilja vinna EKOLOGISKT ZEN FOT- OCH BADSALT, vore perfekt som julklapp till nån jag känner :) Min email-adress är: maria.norrgard87@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag hade velat vinna shea-bassalvan. Efter graviditeten har små irriterande nippor dykt upp på mina armar. De lär ska kunna försvinna med en bra fuktighetskräm och kanske en ekologisk produkt kunde råda bot på dem. Har testat med några olika men de är kvar... vaihelasandra@gmail.com :)

    SvaraRadera
  7. Vilken bra tävling! Jag skulle vilja vinna sunrise dagkrämen. :) min emailadress är minna.holmborg@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Dehär va nåt nytt! Ja brukar vara lite skeptisk till sånahär produkter men allt mer va de skrivs så borde man gå över till mer Eco produkter... Jag skulle vilja vinna EKOLOGINEN PERUSVOIDE SHEAVOILLA den låter som nåt för mig o min hud :)
    Min epost; diiva_-@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Roligt med tävling! :) Tandborsten verkar spännande..

    SvaraRadera
  10. Jamen teatree läppceratet skulle jag SÅ gärna ha hemma! De flesta av produkterna i hyllan är nu eko, men läppcerat har ännu inte blivit uppdaterat!

    SvaraRadera
  11. jag skulle vilja vinna dagkrämen sunrise, min giftiga dagkräm tog just slut så det vore super att få vinna en ekolgisk nu :) + super fin burk att ha framme i badrummet. :) annaar90@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag skulle gärna vinna shea bassalvan, om turen står på min sida :-) madeoling@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Oj va kul, skulle vilja vinna shea bassalvan.
    Jessicaba92@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag skulle vilja vinna Tjärtvålen, :)

    pe200384@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Morotsoljan önskar jag mig :-)
    Håller tummarna!
    sofia.storfors@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Hej hej!

    Jag använder ofta hårgele för att få ordning på mina lockar och jag skulle bli otroligt glad om jag fick prova på den Ekologiska Hårgelen :D Håller tummarna på tur och önskar dig en fortsatt fin vecka! Hälsningar Frida Elmgren / fridaelmgren@yahoo.se

    SvaraRadera
  17. Ekologiskt Clay Wax skulle vara något för mig att testa. Mvh danielgrann@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Oj vad fina grejer, jag skulle vilja vinna Sunrise-dagkrämen. Har provat olika ekologiska ansiktskrämer men inte hittat den rätta ännu. Kanske är det denna...ina.nordberg13@gmail.com

    SvaraRadera
  19. Vilka fina produkter! Jag har atopisk hy som bara blir värre på hösten och vintern, så om jag vann skulle jag välja bassalvan med sheasmör :) sophiabettinabrink@gmail.com

    SvaraRadera
  20. Åååh, vilken trevlig tävling! Jag håller stegvis på att byta ut allt i badrumsskåpet till ekologiska motsvarigheter och är redan ganska långt på väg, för som tur är mitt badrumsskåp inte så välfyllt ;) Jag har dock snöat in mig lite på tvålar, så jag skulle vilja vinna havstvålen (https://ecobooth.fi/product/eco_seasoap)!

    SvaraRadera
  21. Håller tummarna att jag vinner Sunrise dagcremen! :) jessica_osterberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Åh, vilken härlig tävling!! Jag önskar vinna Eko clay wax, det låter jättespännande!
    Ha det så gott!! emely.drugge@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Jag skulle gärna vinna Eko Clay Wax! Det skulle bli en super julklapp till sambon.. :)
    ellinor.kula@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Jag sku vill vinn eko Zen fot- och badsalt =) madeleine.stenbacka@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Rolig tävling! Jag skulle jätte gärna vinna temp läppcerat! Skulle passa bra åt mina läppar som bara frasar sig nu i det kalla vädret :) Min mail är jenna.vierinen(a)gmail.com

    SvaraRadera
  26. Ja vill va me å tävla! Ja sku vela ha en schampotvål, rosenschampo. Eller hempschampo. Allt funkar ;)

    SvaraRadera
  27. Roligt med tävling! Helst skulle jag vilja vinna Shea-bassalvan, då jag har torr och atopisk hud. angsvalla@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Vilken rolig tävling! Jag skulle vilja vinna EKOLOGISK BASSALVA MED SHEASMÖR, jag har ganska svår atopisk hud och jag har ännu inte hittat en tillräckligt fet kräm, kanske den skulle passa mig. Min mail: rebecka.dahlvik@gmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag sku vila vinn sunrise dagcremen! :)
    sara.viinikka@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. HEJ! Jag sku vila vinna shea bassalvan :) pamelasmeds@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Vilka fin produkter! Jag skulle gärna vinna bassalvan med sheasmör, eftersom jag alltid får atopisk hy på vintern... Kanske denna salva är det som äntligen hjälper :) emiliaback@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. jeeij. va roligt med tävlingar :D
    Jag sku vilja vinna bassalvan med sheasmör eftersom jag har riktigt torr hud.
    är även intresserad av ekologiskt hemp läppcerat eftersom jag är en lepomada människa ;)

    sakina,matar@gmail.com

    SvaraRadera
  33. Härligt initiativ Carro �� Vill vinna zen fot- och badsalt, skulle va toppen! Min e-mail är malin92_8@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Sun Rice dag kräm låter som något för mig �� patricia.dahlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Tandborstarna var ju verkligen söta, en ny skall jag hur som helst köpa så småningom så det vore ju inte helt fel att vinna en då. :)

    SvaraRadera
  36. Jag skulle vilja vinna Ekologisk Sunrise dagcreme. Jag söker just nu en ny dagcreme och en ekologisk skulle passa mycket bra!

    SvaraRadera
  37. Sku va jättekul att få test morotsoljan som ett litet komplement till vanliga dagkrämen ja har, eftersom huden har svårt ti hitt en bra balans nu just. Sku va intressant å test å sii om e sku hjälp! :) cecilia.omossa@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Vilken tävling! Om jag skulle vinna så skulle jag vilja vinna den ekologiska dagkrämen, sunrise. Håller tummarna, stort behov av en ny! :) falkstrom83@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. jag älskar tvålar!! superkonstigt men älskar hemgjorda dofttvålar i alla former..skulle vilja vinna en ekologisk anistvål 😉 min mail är följande:ulricaahlback@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. ja sko helst test bassalvan me shea! :) mustajarvinina@gmail.com

    SvaraRadera
  41. Tur du påmind me carro, så hända jag å mee <3 Me mitt värdelösa hårbotten som bara bråkar sko ja vila test ett ekologiskt röllekaschampo :) cviinikk@abo.fi

    SvaraRadera
  42. Den ekologiska ansiktstvålen tyckte jag såg spännande ut! Hoppas på lite tur nu då.. / Gun-Britt
    Gbfalkstrom@hotmail.com

    SvaraRadera