onsdag 18 november 2015

Sömnpolygrafi

I måndags när jag skrev om veckans planer så var en av punkterna en sjukhusundersökning som egentligen sker här hemma. En undersökning som har att göra med en maskin på magen och slangar och sladdar.

Idag kommer jag att se ut så här.



Jag har väl nämnt att jag snarkar? Enligt sambon är det ingen skillnad om jag ligger på rygg, mage eller sida. Skulle man hänga mig upp och ner så skulle jag ändå snarka. Jag trodde inte på det tills jag laddade ner en "sömn-app" till telefonen och från att jag somnade tills jag vaknade så bandade telefon in non-stop mina snarkningar. Fick också inspelat när jag pratade i sömnen och förklarade för kärleken att "jag dricker oboy". HAHAH.

Jag har så gott som dagligen huvudvärk, känner mig inte utvilad och när jag fick det inspelat hur jag låter under natten så ska jag nu genomgå en "sömnpolygrafi". Den här läskiga maskinen ska mäta från idag eftermiddagen tills i morgon bitti min andning genom hjärtfrekvens, läge och blodets syrehalt. Och resultatet visar om jag har sömnapné eller annars bara svårt att få luft.

Nu är ju bara frågan. Hur tusan klarar man av att sova med en sån här maskin? Känner jag mig själv rätt så kommer jag att endera
- söndra den när jag svänger på mig
- riva ut slangarna ur näsan eller
- alternativt bli en levande kattleksak åt katterna. Minns bara för tusen år sen då radio X3M intervjuade mig för att jag var så ung när jag flyttade hemifrån, och mr Fantomen attackerade Nicke Aldén, för sladdar är ju kul! Mycket glömmer man, men sånt minns man.

Min härliga arbetskollegor tipsade mig idag om att tejpa fast allting med silvertejp. Haha, hur ska det här sluta?

Missade ni avsnittet i Solsidan där Mickan och Fredde hade problem i sovrummet då Fredde snarkade? Om inte, klicka här, så ser ni det. Jag och sambon höll på att skratta ihjäl oss, för ungefär så där ser det ut här hemma.

1 kommentar :

  1. Jag fick genomgå en sådan undersökning förra hösten för att jag varit jättetrött i flera år och har ofta huvudvärk mm, och jag sov från 21 till 08 då klockan ringde med alla slangar och maskiner... Tyvärr visade inte min undersökning något (så är fortfarande jättetrött och har huvudvärk i princip dagligen), men hoppas du får hjälp av undersökningen! :)

    SvaraRadera