onsdag 25 november 2015

Nu har jag flow

Jag hoppas att ni har upplevt flow, för det är det jag kommer att skriva om nu. Flow är när allting bara flyter på, man är kreativ, njuter och känslan av en inre styrka och kontroll. Då allt man gör bara går av sig själv utan ansträngning. Det är en härlig känsla.
Flow sker för mig när jag fotograferar, redigerar, är upp och ner i en yogapose eller när livet tar en ny bra vändning och alla bitar faller på plats. När jag verkligen på riktigt är i nuet så tillåter jag flow i mitt liv.

Egentligen så började mitt flow redan igår nu när jag tänker efter, men märkte det inte med detsamma. Efter att gårdagen varit och farit och jag somnade rofylld så har jag haft en vild natt med björnar, varulvar och berg jag bestigit utan problem. Jag blev inte ens andfådd. 
Tydligen betyder drömmen om äventyr,  nya möjligheter och  nya krafter, för jag hann knappt öppna mina ögon idag och så var goda nyheter serverade. 

Och idag tar jag tacksamt emot universums gåvor. Allt som det för med sig. 
Det enda jag vet med säkerhet är att jag ska tvätta mitt hår och fara på bloggkväll ikväll med min matintresserade vän Emilia till Malins foodieliving

Nu när jag ögnar igenom blogginlägget så ser jag att det kan sticka folk i ögonen med flow, glädje och att allting faktiskt faller på plats för andra. Men jantelagen existerar inte här och flow är inte möjlig om man motarbetar den med negativa känslor. Let go, let go(d). 

Mitt tips till dig om du vill uppleva flow; 
- försök att inte stressa, vilka motgångar du än möter * utan istället
- fokusera, ge av dig själv helhjärtat till det du gör och var i nuet. Flow är ju inget som man får på beställning eller dagligen. Men att när du väl är i flow att du omfamnar det och inte överanalyserar, utan bara njuter, då fortsätter det. ;)


* tro mig, mitt liv är inte en dans på rosor. Livet har sina stunder också men det hjälper inte att hyperventilera eller stå och stampa på samma plats då. Om det finns något man kan göra mot motgången i sitt liv, så gör man det. Har man inte makten över det som sker. eller det inte ens har med Dig att göra, så får man så lov att släppa taget och gå vidare.




4 kommentarer :

  1. Vilken vacker bild! Jag började fundera på varför man inte ALLTID har flow, men då skulle man ju inte uppskatta det lika mycket när det händer! Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Varför vi inte alltid har flow beror på att det skulle ta ganska mycket energi av en att ständigt gå runt i flow och eufori. Också att vi, som du skriver, inte skulle uppskatta det lika mycket. Människoarten är ju en art som lätt tar mycket för givet.

      Radera
  2. Underbar bild! Borde öva mera på att uppnå ett flow själv.. :) Men man har ju bättre och sämre dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Och att när man är nära ett flow att ta vara på det. :)

      Radera