måndag 30 november 2015

Mycket överraskningar på gång nu

Nu är det mycket överraskningar på gång. Spännande och roligt! Tre överraskningar som jag vet av själv, men jag tänker vara jobbig och endast säga 2/3. Den sista och tredje överraskningen lär ni märka när den är redo.

Idag vaknade jag upp till en ny vecka. Efter tio timmars sömn kände jag mig mer än redo för denna vecka och sista dagen av november. När jag vaknade ösregnade det fortfarande men en timme senare blev jag glatt överraskad över att hela omgivningen blivit vit av snö. Stora vackra flingor som piggade upp och gjorde tillvaron lite ljusare.
Och tydligen var det snö som behövdes för att jag skulle få julfeelis.

Ringde min mormor och överraskade henne med att sjunga och spela gitarr via telefon. Det var uppskattat och piggade upp hennes dag.

Blev så peppad av att överraska folk så jag ville fortsätta.
Ni som känner mig vet att jag inte är den mest händiga eller mest intresserade typen typen när det kommer till hushållssysslor. Det är istället sambon som får byta gardiner och liknande. Men för tillfället har han mycket jobb och annat, och jag ville överraska och kanske förvåna honom lite.

Därför får han komma hem till ett julpyntat hem idag. Jag har bytt alla gardiner själv, utan att få spunk. Det ser ju nästan riktigt proffsigt ut också, förutom med den största julstjärnan i byn som är lite sned. Bytt mattor, handdukar och efter att tvättmaskinen är färdig med första lasset så ska jag byta sängkläder till ett set i färgen mörkröd.

Största julstjärnan i byn som får vara lite sned och imperfekt, tills sambon kommer hem och rätar ut den.

Den här kan jag inte ta på mig äran för, men ett av sambons projekt som höjer mysfaktorn rejält. En "kräklo" med en ljusslinga virad omkring sig. Den är STOR och  tar upp största delen av terrasstaket.


Det minst mysigaste rummet blev plötsligt mycket finare. Badrumsmattor och handdukar i rött. Och Leila med sina enorma tassar.

2 kommentarer :