onsdag 25 november 2015

Kvällsöppet vid foodieliving.fi

Ikväll så har jag varit på kvällsöppet för bloggare och vänner vid Malins foodieliving.fi/sv/ i Sundom. Med mig från byn fick jag Emilia, och så intresserad hon är av att skapa god mat så tror jag att det var riktigt perfekta personen att ta med.

Kvällen började med att vi fick välkomstdrinkar i form av havtornsglögg som Malin kokat själv. Så otroligt gott, så Malin får nog ta och ge mig receptet. Vi fick glutenfria cupcakes och dofta på kardemumma och riktig kanel.

Jag fotograferade en hel massa och under varje bild så finns det bildtext. Det som jag dock tycker är viktigaste att nämna är att inom snar framtid så blir det förändring för Malins butik. Butiken flyttar till andra sidan bron från Sundom in till Vasa. På Vasaesplanaden 6 så kommer en ny butik att öppna, som hon ska ha i samarbete med My Kitchen.

Och förutom butiksflytten så har också Malin sin tredje kokbok på gång! Så roligt! Klickar ni här kommer ni till blogginlägget jag skrev i somras om hennes glutenfria kokbok.


Även om jag kört förbi några gånger (inte så ofta jag har vägarna förbi Sundom) så har jag inte varit in i butiken. Det ångrade jag lite ikväll, men bättre sent än aldrig? En så otroligt mysig och fin butik där man kan hitta nödvändigheter att äta eller prylar att ge till sig själv eller som julklapp till en vän.


Supersöta och små glutenfria cupcakes. Jag som har celiaki är ju så van med att väldigt sällan kunna äta något av det som bjuds, så gissa lyckan då jag kunde njuta av en cupcake ikväll?


Det märks att Malin brinner för det hon gör när hon bad alla på plats att dofta på kardemumma och kanel. Det är ju egentligen det som matlagning handlar om. Att dofta och känna sig fram. Inte bara chansa eller strunta i recept, som kanske vissa andra (läs: jag) gör.


Fina Emilia som följde med sig ikväll. Hon hittade mycket intressant och sånt hon faktiskt behövt och sökt efter länge. Malin köper in mycket produkter från t.ex Sverige och Amerika som inte finns här i landet, och istället för att behöva åka enda till Sverige så var produkterna så nära som i Sundom.








På bilden till vänster syns lyxig lakrits som jag inte kunde äta, men de såg ju goda ut.
Och på bilden till höger så ser ni mer info för att hänga med i butiksflytten och vad som är på g med Malin's foodieliving.

2 kommentarer :

  1. Fina bilder! Hoppas det är okej att jag lånar andra bilden nerifrån :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge du länkar till mig för att visa vem fotografen är :)

      Radera