tisdag 17 november 2015

Klänningen del 1

Åh, äntligen får jag börja visa upp bilder från klänningen jag kommer att bära på bloggalan. Det finns ingen annan klänning som den här (bokstavligen). Under denna vecka så kommer det att synas bilder från klänningen, som till sist avslutas med en helbild av mig i den. Den är så magnifik, vacker och även om jag annars inte klär mig i långklänningar så känner jag mig bekväm i den, för det här är en klänning i min stil, och det är det viktigaste.

Klänningen är den första från kollektionen "Recover" av Deformed by Ina, och som namnet säger så är det återbruk. Återvunna och bortglömda kläder som tillsammans förvandlades till detta konstverk. Som jag får äran att bära på bloggalan.

Jag behöver lite hjälp för att få på den, så därför får ni idag se lite detaljbilder av den. Den magnifika ryggen så får jag lov att ta bild av och publicera i ett annat blogginlägg.  Jag vet inte om jag kan kalla det till en öppen rygg, men en halvt öppen rygg med en tvist. ;-)

På bilden till vänster är det bröstpartiet som är vackert dekorerat i olika material.
Bilden till höger visar den vackra spetsen som finns på sidan av magen.


Detaljbilder av kjolen.
Efter den magnifika ryggen så börjar kjolen med en rosett. Bakstycket av kjolen är minst 10 olika klädesplagg som smälter samman till ett konstverk. Läder, siden, spets med mera... En fröjd för ögat.

2 kommentarer :

  1. Gissade att det måste vara ett av Inas verk som var din klänning då du skrev om den för en tid sen! Just den där fina har jag faktiskt förevigat för en utställning för några år sen, om jag inte misstar mig. Kul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, var det så uppenbart? :'D Jo, Ina är otrolig när hon skapar. För över 10 år sen fick jag bära en av hennes klänningar till skolbalen i högstadiet. Då var det nitar och läder och jag kände mig så fin.

      Radera