fredag 27 november 2015

Julfest

Igår kväll var det julfest från jobbet. Tillsammans var vi tre arbetsgrupper plus chefen, sjukskötare och rehabiliteringsskötare på plats. Och vi hade hur kul som helst. Det är viktigt att man i arbetet tar sig tid att umgås på annan tid än arbetstid för att skapa gemenskap till varandra, även mellan oss arbetsgrupper som inte träffas så ofta. Och för att tänka på annat än jobb.

Jag fotograferade mycket, men om det är något jag vill försöka på bloggen är att verkligen inte skriva om mitt jobb. Dels för att jag har tystnadsplikt och för att det handlar om andra människor, inte mig. Kan förstå att många vill blogga om sitt arbete, för att det tar upp mycket av ens tid och vardag, men även om det finns mycket jag skulle skriva om så går min gräns vid arbetet. Det är därför inte ansikten syns i detta blogginlägg.

Här är bilder från julfesten med bildtext under.


Kvällen började med glögg. Fina kollegor jag har som utan att ifrågasätta mig väntade med att hälla upp glögg innan kameran var redo, haha. Den här bilden är inte den bästa jag fick men den roligaste. Ser ni locket till kannan som flyger iväg?


Vi satt vid ett långbord som var vackert dukat med ljusslingor och servetter i julens färger. Maten då? UNDERBART GOTT. Gräddpotatis med rotfrukter, möraste köttet som skulle ha passat till alla löständer på jorden och jag åt tills jag nästan sprack.


Alla arbetsgrupper skulle hålla låda och ha någon rolig aktivitet för alla. Kvällens första program var en teater, och vad handlade den om? Tre gulliga och roliga tanter såklart. Vi skrattade alla tills tårarna sprutade och om något är det bästa med mitt arbete är att vi alltid har roligt och en sjuk humor.
Min arbetsgrupp hade frågesport och eftersom jag tydligen är den som tycker om att prata och uppträda mest så fick jag ropa ut frågorna och hade min kollega som hjälp med att rätta alla svaren. Idag är jag lite hes.


Mer bilder från teatern.


En av alla sånger vi sjöng. Har ni tänkt tanken på hur äldreomsorgen ser ut när vi själv är i den åldern att vi blir tvungna att låta andra hjälpa?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar