måndag 23 november 2015

Hur såg jag ut på galan?

Igår satt jag och tittade statistiken till bloggen och för varje gång så uppdaterade jag till sambon och sa att "nu är det hundra mer". Utan att jag ens behövde nämna ordet "mens" i gårdagens blogginlägg så blev besöksstatistiken lika många människor som bor här i byn, fler än tre gånger mer än alla människor som var på bloggalan och istället för att få scenskräck så kommer jag att fortsätta nu.

Det jag inte skrev på bloggen igår, men vill nämna idag är att jag vill tacka alla som vågade komma fram till mig och säga hej och prata lite, eller annars bara sa hej! Jag kan förstå att det kan kännas lite obehagligt att gå fram till en människa man egentligen inte känner och säga hej, men det man måste minnas är att alla är vi ändå människor. Ingen skillnad hur "stor eller liten blogg" det handlar om så är vi alla människor bakom dem.

Jag tänker idag visa upp lite bilder av hur jag såg ut på galan. Det är länge sen jag känt mig så fin som jag gjorde på galan. 


Även om jag tycker det känns obekvämt att bli fotograferad så utmanade jag mig själv och steg själv på röda mattan. Eftersom jag och min sambo arbetade olika skift i slutet av hela förra veckan så hann jag inte få hjälp att få på klänningen och få ryggen med på bild, så tur jag svängde baken till på galan. ;-) Klänningen är alltså återbruk och var den första klänningen i kollektionen "Recover" från Deforemd by Ina. Allting är återbruk av bortglömda kläder och endast i bakstycket av kjolen är det minst 10 olika plagg. Allt från läderbyxor till spets. Klänningen är ett konstverk.
Är du nyfiken hur alla såg ut på galan så finns röda mattan bilderna samlade här.


Och här är en bild från förfesten innan galan. Om ni visste vilken show det var att få alla kvinnor fångade på bild som två kameror fotograferade på samma gång, och samtidigt hålla koll på klockan och hinna på wc före innan taxin skulle vara på plats. Bilden är lånad från Karolina (det var en show också att förstå vem nån ville nåt av när vi båda blir kallad för Carro).
Från vänster är jag, Maria, Valeria, Emma, Daniela och Karolina.

8 kommentarer :

  1. Jag tyckte din klänning utan tvekan var finast av alla, speciellt då den hade en betydelse bakom också! :) Kul att se dig på riktigt även om det bara var snabbt under röda mattan photoshooten ;)

    Och tack för att du ville dela länken till bilderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Det blev ju fina bilder även om jag ville sjunka genom jorden när jag stod ensam på mattan ;) Kul att se dig också och du var så fin och trevlig.

      Radera
  2. Du är ju hur het som helst på röda mattan, wow!! :)

    SvaraRadera
  3. Såå fin klänning du hadde på dig!

    SvaraRadera
  4. Vågade inte säga det personligen på galan men din klänning var verkligen superfin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Det skulle bara ha varit att komma fram, jag bits inte! :D

      Radera