söndag 22 november 2015

Galan 2015

Nåja, dags att komma tillbaka nu efter en liten bloggpaus. Det har hunnit bli en helt ny årstid och ett vinterlandskap här på landet. Jag njuter av ljuset snön för med sig.

Igår var det Galan 2015. Efter en rolig förfest åkte jag och ett gäng glada kvinnor taxi till det ståtliga stadshuset i Vasa. Även om jag inte hade kunnat föreställa mig hur det skulle vara eller hur mycket människor det skulle vara på plats, så blev jag glatt överraskad. Alla var glada, vackra och jag hoppas att alla hade en rolig kväll. 

Under galan så fick vi se en rolig video om hur livet som bloggare är, och alla skrattade igenkännande, men jag kanske förstod då att jag inte hör till den typiska bilden av hur en bloggare är. Jag tycker egentligen inte om att bli fotograferad, jag klär mig hellre bekvämt och i varma skor och det beror väl mest för att jag inte vill av misstag stiga på ormar eller få blöta fötter när jag är vid mitt smultronställe. Jag skriver hellre om sånt ingen vill prata om, än om mat, smink och kläder och det är helt okej det också. Det behövs alla möjliga människor i bloggvärlden.

Jag fotograferade och filmade under kvällen. Alla som vann kom dock inte med på bild eller på film men jag unnar alla vinsten och glädjen. 

Medan andra hoppade in i limousiner och åkte på efterfest så fick jag min egen limousin och chauffören var kärleken. Efter denna fullspäckade vecka så såg jag fram emot att bara få komma hem och mysa.

Vi börjar med videon och därefter är det massor av bilder med bildtext. Där får ni läsa mer om vad och vem som fick mig att känna nostalgi och minnas tonårstiden.



 Välkomstdrinkar vid stadshuset.

De här påsarna blev våra goodiebags som vi fick med oss hem sen.



Massor av människor som väntade på att galan skulle börja.

Radio X3M var på plats och ser ni min video så får ni se vad som hände då Nicke Aldén steg upp på scen.

 Människor var sitt vackraste jag och glittrade ikapp.

 Kan ni se vems kamera och klänning det är? ;-)

Det blev dags att hitta sina platser i festsalen och alla väntade ivrigt på att galan skulle börja på riktigt.





Fredrik Furu uppträdde och sjöng vackra låtar. Från den tiden då han var med i Fame Factory så satt jag varje avsnitt framför tv'n och kollade. Det var år 2003.

Utan de här duktiga kvinnorna hade inte galan varit möjlig. Ni har gjort ett underbart arbete och jag hoppas att ni kunde njuta av galan och får andas ut nu.


Och de här vackra powerkvinnorna Hannah (som sjöng i Creamstar och som jag lyssnade till som tonåring. Mycket nostalgi fick jag igår) och Anne var värdar för galan. 

15 kommentarer :

  1. Fin video och fina bilder! Hoppas jag kan vara med nästa år! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, hoppas på en gala nästa år så man får vara med då igen :)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! :)

      Radera
  3. superfina bilder och härlig video!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! :)

      Radera
  4. Jättefina bilder och video, tack för att du delar med dig av dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! :)

      Radera
  5. Ååååh vad härligt med en video, och tack för igår <3

    SvaraRadera
  6. Fina bilder, roligt att vara med på ett litet hörn :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och du glittrade så vackert! :)

      Radera