måndag 23 november 2015

Fördomar, kärlek och det som fick mig att gråta

Jag lyssnade idag på en podd som tog upp galan. De nämnde ett tacktal där det uppmanades att älska sig själv och ett annat tacktal där det sades att man ska älska varandra. Också om fördomar och förutfattade meningar man kan ha om andra bloggare, människor, och om blickar man kan ge och få på en sån tillställning. Själv märkte jag inte av blickar, mest för att det var så många människor och svårt att hålla koll på vem som såg på en och att ens föreställa vad andra tänkte.

Själv gav jag inte ens en tanke att fundera vad andra tyckte eller tänkte om mig. Det har jag slutat med för länge sen. Att bara vara sig själv och att vara vänlig hoppas jag att man kommer långt på. Personligen så tyckte jag att alla människor var så vackra och önskade under hela kvällen att alla njöt och hade roligt. 

Det vi måste lära oss förutom att älska oss själva och andra, är att förstå att vi har alla olika syn på livet och omvärlden. Att vi alla upplever omgivningen på olika sätt och att vi förstår att inte ta något personligt, speciellt det som kan såra en. Det andra gör eller säger beror inte på dig själv, utan det är deras egen uppfattning och deras verklighet. Att vi istället då lever enligt vår egen verklighet och sanning och gör det från hjärtat. Att vi vågar kommunicera för att inte skapa missförstånd och att själva skapa oss en bild av en människa, utan att lyssna till andras föreställning som kanske inte hör ihop med vår egen. 

På galan fick man också  från Sevendays-monter skicka kärleksbomber till de man tycker. Det kom som en överraskning och var helt oväntat, men jag fick idag läsa två kärleksförklaringar till mig. Och jag började gråta av glädje, för vet ni vad? Vi alla förtjänar kärlek och det betydde så mycket för mig att få läsa vackra ord just idag.

Janina som skrev att "Jag tycker om dig för att: Din personlighet inspirerar mig till positivare tankebanor"
och Maria skrev att "Jag tycker om dig för att: Du är naturlig och dig själv i bloggen!"

Jag vill sända er alla som läser detta kärlek och ro. Att ni fortsätter att vara vänliga, kärleksfulla och framförallt er själva. Låt inte någon trycka ner er, för gång på gång så blir det bevisat att kärleken övervinner allt.
Bilden är från idag då jag åkte ner till mitt smultronställe. Balanserade stenar som ni ser på bilden, andades och njöt av världen vi lever i och att kärlek omger oss.  


4 kommentarer :

  1. Av din reaktion att döma valde jag tydligen helt rätt person att kärleksbomba ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja <3 :D Tack och right back at ya!

      Radera
  2. Så fint skrivet! Blir alltid lika varm och glad av att läsa din blogg!

    SvaraRadera