torsdag 26 november 2015

Ålderskris?

Inte alla dagar man är uppiffad eller tar bild av sig själv redan från morgonen. Prima tajmning, för ikväll är det julfest från jobbet, så jag behöver ju inte ha någon stress nu att bli klar för kvällen.
Enligt how-old.net så ser jag två år yngre ut än vad jag egentligen är. Vilken egoboost man kan få från en app. På förfesten innan galan i helgen så var jag äldst av alla kvinnor på plats.

Jag kan fundera lite på det här med ålderskris ibland. Egentligen har jag inte någon kris för min ålder, det hann jag ju ha i somras då jag färgade håret chock-rosa och sen fick stress att bli vithårig igen.
Det här med åldern har ju egentligen ingen betydelse (okej, nu sket det sig när jag fick ett skräpmejl från nån sida för föräldrar, haha). Egentligen är ju det enda som byter något hur man känner sig.

Och just nu, där jag är i livet, så mår jag bäst. Om åldern gjort något med mig så är det att jag fått mer skinn på näsan, jag är lugn och trygg i mig själv och jag har släppt alla tankar vad "andra kanske tycker om mig eller OM de tycker om mig" eller "om magen putar lite här och där" i olika situationer. Ska man gå runt och trippa på tå hela livet så går det väldigt långsamt fram.

Dagens tips är att omge dig med kärleksfulla människor som du också är kärleksfull mot, som du är mot dig själv.


3 kommentarer :