fredag 16 oktober 2015

Vackra naglar

Idag hände något som i princip händer once in a lifetime. Mitt och kärlekens förhållande är lite speciellt om man ser på normerna jämfört med hur vi lever. Att pyssla i trädgården, laga mat och faktiskt hålla hemmet städat är hans specialitet och det han är duktig på, medan jag gärna gör mer kreativt som att bygga bord, ligga på soffan (kanske jag redigerar någon bild och det ses som kreativt) eller fotograferar. Sånt här som med smink, hår och ha snygga naglar är roligt, men inte något som jag allt för ofta tar mig tid att pyssla med.

Men plötsligt händer det: idag har kärleken spenderat förmiddagen med att skruvat på sin bil och bytt någon fjäder tillsammans med sin vän, medan jag har fått mina naglar lagade med gelélack av Emma.

Jag har ju sett och småpratat och chattat flera gånger med Emma men idag var första gången vi hade egentid och faktiskt tid att lära känna varandra. Och jestas, vad roligt det var. Tiden flög iväg.

Här är lite bilder från hur det har sett ut när hon har lagat mina naglar, med bildtext.
Nu är jag ju ingen mode- eller skönhetsbloggare och helt nybörjare på det här med gelénagellack. Men jag ska försöka skriva så mycket jag kan komma ihåg. (vi pratade ju inte bara naglar)

Börjar med plus och minus:

+ Roligt att sitta i en timme och prata om allt mellan himmel och jord.
+ Vackra och ompysslade naglar som håller länge

- Man domnar bort i rumpan av att sitta stilla i en timme

Det här är mina "före" naglar. Nagelband som syns, torra och spruckna knogar och fingrar (får alltid såna här händer när det blir lite kallare väder) och inget nagellack alls.

Först började Emma att smörja mina fingertoppar och naglar med en desinficerande medel som doftade gott och stack inget alls (jämfört med spriten vi använder till våra händer på arbetet). Hon fixade till mina nagelband, filade naglarna och hon var riktigt säker på handen och duktig.
Sen la hon på ett ph-balanserade medel (visste inte ens att det fanns sånt till naglarna) på mina naglar och sen blev det dags att fixa till gelelacket.

Hon började med en "foundation" som enligt henne doftade äckligt, men jag är så härdad och har tydligen inget bra luktsinne, för det kände jag inte så mycket av.
Sen fick jag har händerna i en uv-maskin (se bild nedanför) i några sekunder så det skulle torka. Sen vet jag inte om jag glömt steget efter det, men efter att hon fixat till "foundationen" på naglarna så var det dags att välja färg..



Jag valde en "gammaldags" och vacker ljusrosa färg till alla naglarna förutom ringfingrarna där jag valde ett gråglittrig nagellack.
I den här häftiga maskinen så torkade nagellacket på några sekunder, och jag som är van att man inte kan göra något på minst en timme blev helt begeistrad att nagellacket torkade så snabbt.

Behandlingen avslutades med topplack en mjukgörande handkräm som doftar ännu riktigt gott.

Jag har förstått att man ska hålla i något för att visa upp vackra naglar, så tadaa! Här är mina vackra naglar och min buddha.
(Plåstret på tummen är ifrån då jag skulle laga sallad igår. Lite väl aggressiv med kniven)


Närbild av mina naglar. Jag är riktigt nöjd och ska se till att visa upp mina naglar så mycket som möjligt. Bra med vackra naglar när det vankas personalfest ikväll med kollegorna.

2 kommentarer :

  1. Snyggt! Jag borde också lägga ner lite tid på mina naglar men jag är så lat när det kommer till det... =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! :) Men naglar piggar nog upp vardagen.

      Radera