fredag 16 oktober 2015

Samantha Jones och lärdomar

Efter mitt inlägg om myten mödomshinnan så har jag arbetat och knappt hunnit sitta framför datorn. Så länge har YLE hunnit skriva om min vlogg och jag trodde jag skulle fnissa ihjäl mig.

"Det mest kreativa och snygga fisket står Caroline för. Hon har gjort en rolig vlogg där hon tillsammans med sin katt meddelar att hon gärna blir nominerad och taggar inför galan med att hypea sin klädsel som vi alla nu väntar väldigt mycket att få se."

Tack för den!

Tillbaka till mitt senaste blogginlägg. Fick en kommentar av en bloggläsare som skrev att en manlig bekant till henne hade förklarat att om han fick välja mellan en oskuld och en som inte är det, så skulle han välja oskulden. Ursäkta mig, men lever vi i stenåldern eller är det faktiskt vanligt med ett sånt här tankesätt år 2015?

Därför passar jag också på att gå tillbaka i tiden. Till 90-talet och det som var skandalöst då. Sex and the city och Samantha Jones, och tillsammans med några GIFS och mina bildtexter så ska jag förklara varför det inte är så skrämmande med kvinnor som har makt över sig själva och sin sexualitet.


Som jag skrev i förra inlägget så gör inte ens siffra med hur många sexpartners man har haft en till en sämre människa. Vare sig din siffra är fem, tio eller femtio+. INGEN SKILLNAD. 
Och har du den inställningen att du dömer folk efter hur många eller hur få någon har legat med, så är det kanske dags att fundera varför du har den åsikten.

 

Samma sak med onani. Sånt är skamligt för de flesta. För länge sen så "botade" läkare och professorer kvinnlig psykisk ohälsa med hjälp av en skrämmande maskin som dock gjorde sitt arbete och stimulerade kvinnor till njutning. Det gjorde dem gladare. 
Jag tycker att onani är riktigt bra. Vare sig du är ensam eller i ett förhållande, och det är ingenting att skämmas för. (eller oroa sig för ifall du gett upp onani för en partner och hen fortfarande onanerar)


Amen! 


Endera är man för ung eller för gammal. Ålder är bara en siffra och vi ska inte behöva stressa eller hålla tillbaka oss själva.
Hur du presterar eller hur "duktig" du är på något har absolut ingenting med åldern att göra.


Jag personligen tycker att rykten och skitsnack hör till högstadiet, men det följer med ändå, ända tills man är 80 år (nu är jag riktigt positiv). Det här är alltså en viktig lärdom: Varför bry sig om sånt folk talar om en om man vet sanningen själv? Det jag uppskattar mest hos människor är det som vågar fråga mig hur läget faktiskt är ställt. Eller de som inte behöver fråga utan bara förstår att tänka lite själv efter. 

sex and the city animated GIF

Samma sak som med skitsnack så är vi människor även duktiga på att mobba oss själva. Ta distans från dina tankar och egna föreställningar om dig själv och omvärlden. Vad är sant och vad är bara en onödig felaktig tanke om dig själv? 


Har du blivit sårad i det förflutna, låt inte det påverka nuet. Bränd men inte brännskadad, och lämna det som har hänt i det förflutna. 


HAHAHHA. Förlåt.
Vi människor är skapta att ha mer eller mindre hår på kroppen. Många rakar sig, kanske bort allt, och jag ska inte peka finger vad som är rätt eller fel. 
Det som dock är viktigt är att man funderar varför och för vem man rakar sig? Man har alltid ett val, och 
låt inte en orakad kropp hindra dig föra att ha roligt. Jag har hunnit tacka nej till en dag på stranden för att jag glömt att raka bikinilinjen / benen eller tryckt armarna obekvämt mot kroppen för att jag glömt att raka armhålorna... och i efterhand är ju det ledsamt. 
Mycket till det här att vi tror att vi måste vara rakade kommer från porren där det förstås är lättare att se vad de pysslar på med om de är rakade. Annat var det på 70-talet..


Ingen gif, utan bara en bild. Kvinnor som blir arga tas tyvärr inte på samma allvar som om en man skulle säga sin åsikt. Kvinnor är emotionella, sårbara, har PMS och för männen är det bara att bita ihop för om en vecka eller så, så är kvinnan normal igen. 


Sådär. Nu är det bara för er att be för den kvinnliga och sexuella makten. 
NJUT, LEV ERT LIV OCH VAR ER SJÄLVA. 

4 kommentarer :

  1. Åh he e så kul ti läsa din blogg, du e så bra på ti uttryck de :) å ja ha hadd mang situationer tå manliga könet int har taji ein på allvar just pga. att di tror att man har na pms utbrott. Bra skrivat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja.. det är underligt hur PMS är svaret till alla kvinnors åsikt. Tack så mycket för kommentaren! :)

      Radera
  2. Bra inlägg som alltid! Röstade annars på dig som årets inspiratör! Tack för en bra blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ TACK SÅ MYCKET! :) Jag känner mig hedrad och årets inspiratör är en kategori jag inte ens vågat tänka på. TACK igen. :)

      Radera