onsdag 21 oktober 2015

Konst i regnet

Ni kanske tänkte att det måste vara fint väder för att kunna fotografera vackra bilder. Eller så är många helt enkelt rädda för att smälta i regnet.

Igår på sena eftermiddagen blev det för andra dagen i rad en magisk dimma och även om det duggregnade så skulle jag promt ner till hamnen och mitt smultronställe för att fotografera. Det var så tyst och vackert där, och det enda man kunde höra var svanarna som ännu så här sent i oktober gillar att chilla vid havet.

Har skrivit det förr och jag skriver det igen. Jag är så otroligt tacksam över att jag bor just här. Att bo "mitt ute i ingenstans" (som byn kanske upplevs för många), naturnära och i vacker miljö, och ändå ha relativt nära till stan om man har något ärende dit. Nuförtiden vill jag helst inte in till stan så mycket, förutom det gånger jag ska träffa mina vänner. Att gå runt på stan utan ett mål är bara stressande. Kan till och med märka hur jag automatiskt börjar gå snabbare, haha.
Jag har alltid tyckt om fotografi, men min inspiration och energi får jag verkligen från naturen. Även om jag för tio år inte ens hade kunnat föreställa mig att bli en "lantis". Tänk så det kan bli, och underbart är det.

“I'm so glad I live in a world where there are Octobers.” 
― L.M. MontgomeryAnne of Green Gables




Några fåglar måste ha haft slagsmål vid havsbrynet för det var massor av fjädrar som flöt på havsytan.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar