måndag 5 oktober 2015

Fullt upp?

Fullt upp. Eller vad man nu ska kalla det. Fick en enorm inspiration och lust att studera och förra veckan blev jag klar med en del av min utbildning till kostrådgivare och livsstilsrådgivare. Fick nästan med detsamma fler uppgifter tillbaka, och det var inte lite. Men jag har ju att göra i alla fall nu.

Nu ska jag få hjälpa folk "på riktigt". La ut på facebook om någon av mina vänner frivilligt ville ställa upp som testkanin och så skulle jag analysera deras matvanor under en vecka. Fick på direkten två personer med olika mål, och det här blir intressant och kul.

Och det är lite av orsakerna varför jag inte har bloggat. Jag har studerat, levt livet och bara haft det bra. I lördags så städade jag och sambon bort terrassmöblerna. Helt själv skruvade jag isär hammocken, och det gick bra. Enda tills den var i bitar och den största järnstången bestämde sig för att falla på min fotknöl. Tog jäkligt sjukt, svällde upp och typiskt att när allt före hade gått så bra så skulle det ske sådär. Men jag överlevde. Bästa av allt.

Får väl ta och slänga hit en bild till bloggen nu också.

I fredags var det stormväder och på dagen var jag och fotograferade till smultronstället. Det fina med fotografi är att man får välja själv hur man vill visa världen. De stora vågorna gav mig ett tillfälle att gör dem mjukare med hjälp av kameran. Och det här är resultatet.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar