fredag 23 oktober 2015

Flickvänsmaterial

Såg en video för några veckor sen som var humoristisk men räknade upp hur en kvinna ska vara och se ut för att vara flickvänsmaterial. Tyvärr är mina google-skills inte på samma nivå som den brukar vara idag och därför tar jag mig till hjälp av flashback. Största samlingsplatsen för troll och där du kan ge dig tusan på att få fram sanningen.

Skämt åsido.

Enligt männen på flashback så ska ideala flickvänsmaterialet se ut och bete sig så här:
- Lätt och enkel (att umgås med). När jag tillsammans med min sambo satt och tittade på ett avsnitt av Bonde söker fru, så skrattade jag ihjäl mig åt en bonde som var så glad över alla tjejer han valt, för de var enkla. Jamenvisst! Livet blir lättare med en kvinna som är enkel och egentligen inte gör något annat är att skratta och hålla med.
- citat "I närheten av min intelligens" - men banne mig inte smartare än mannen!
- "Respektera mig och min personlighet" - får mig bara att fundera... ska man egentligen inte respektera alla man möter? Man behöver inte hålla med om allt en människa tycker, men alla ska behandlas med respekt. Är det så att man inte gillar en persons personlighet, då kanske man bara håller sig undan än att dela säng med människan?
- Söt. Det betyder då att hon inte BEHÖVER vara en tia MEN ska gärna vara brunett, liten och "typisk tjejig". Storbystade tjejer som vet hur man för sig i sängen är viktigare än utbildning. Minnas det!
- Lätt bagage. Det här var ganska viktigt för många av männen. Kvinnan ska helst inte haft många förhållanden, högst två, men samtidigt vara..
- ... KÅT. 

Sen är det viktigt att kvinnan INTE
- Röker
- Dricker
- Är feminist
- Gnällig
- Dramaqueen
- Ful 

nicki minaj animated GIF

Nej vet ni vad kvinnor. Ni som har en partner och ni som kanske är single ladies. VAR ER SJÄLVA. Man ska aldrig aldrig aldrig behöva ändra på sig för att kanske hitta kärlek eller behålla kärlek i sitt liv. Det blir svårt att leva med sig själv och andra om man inte är sann mot sig själv.

Mina tips för alla (både män och kvinnor) är att våga prata. Säg hur ni vill ha det (både i vardagen och i sängen) och lyssna också till er partner. Det här med att umgås med människor är inte en dans på rosor 24/7 och man kommer åtminstone någon gång att möta på prövningar. Vi har alla brister och när den där "pluttinuttfjutt-fasen" har passerat så gäller det att möta dem och fundera om man klarar av att leva med dem. Saken är den att älskar man en människa så väger de där bristerna (som att människan snarkar, kanske är stökigare än du själv eller.. okej, där tog mina brister slut, MOAHAHAHA) ganska lite. En relation handlar om acceptans och respekt, även om man inte alltid håller med personen man lever med. Man kan bli tvungen att kompromissa, men aldrig förlora sig själv.
Ta inte någon eller något för givet och visa att ni uppskattar varandra.

Det många fallerar på är att de tror att det sättet de visar att de tycker om någon är det enda sättet. Och får man inte den bekräftelsen man är van att själv ge, så kan det vara svårt att se och ta emot kärlek från en människa som ter sig på annat sätt än sig själv.  Läs gärna boken: "Kärlekens 5 språk". Medan några (jag) visar kärlek genom att fysisk beröring och komplimanger så kanske någon annan människa visar kärlek genom tjänster och att göra saker för hen som människan tycker om.

Det var dagens kärlekstips från Carro. Ha en fin fredag, halleluja!
Här under är ett kärlekspar jag fotograferade igår, som förhoppningsvis accepterar och respekterar varandra, och lever lyckliga tillsammans största delen av tiden.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar