fredag 30 oktober 2015

Det är ändå en rätt så vacker värld

I morse hände något otroligt. Något som fick mig att i alla fall för den stunden lägga märke till hur vacker värld vi lever i.

Alla åkrar var ännu rimfrostiga och solen höll på att gå upp. Jag fick se ett gäng svanar som höll på att flyga söderut, och de flög lågt. Men det var inte det bästa eller vackraste. Under svanarna på åkern stod tre stycken vitsvanshjortar. Tillsammans med svanarna som flög ovanför dem och månen som ännu lyste ikapp med soluppgången så skulle det har blivit en hejdundrande bild. Önskar att jag hade haft med mig kameran, men få istället försöka minnas bilden och hur vackert det var så länge som möjligt i mitt sinne.

Allt är väl egentligen inte tänkt att man ska fotografera. Att man istället ska försöka stanna upp och njuta av nuet, utan att känna att man måste ha en bild av det för att sedan kunna njuta av ögonblicket.

Här är i alla fall en bild av våra rimfrostiga buskar. Bara för att jag skriver detta nu så kanske det dröjer många veckor till, men jag skulle inte bli förvånad om jag vaknade upp i morgon till ett vinterlandskap. Och i hemlighet längtar jag lite efter snön, för allt blir lite ljusare då.



7 kommentarer :

  1. Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! :)

      Radera
  2. Vackra bilder , frosten är väldigt fotogenic .Hade samma tanke som du när jag körde till Malax 8.30 idag och lika vackert var det när jag kom tillbaka men ingen tid till foto .Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, igår var det en extra vacker morgon. Idag, inte lika vacker, men lika bra så så fick jag ta sovmorgon med "gott samvete" ;) Trevlig helg till dig med!

      Radera
  3. Magiskt vackra bilder Caroline!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren Rebecka! :)

      Radera
  4. Härliga bilder! Och jag ser framför mig hur MAGISKT det hade blivit om du råkat ha fram kameran just då och knäppt fotot i rätt ögonblick...! :) Jag kan bli frustrerad och besviken ifall det dyker upp ett fantastiskt fototillfälle, men så har jag inte med kameran, eller hinner inte fota. Men sånt är livet, bara att gå vidare :)

    SvaraRadera