söndag 18 oktober 2015

Den bästa helgen på länge

Jag hoppas att ni har en riktigt fin helg. För det har jag.
I fredags började ju helgen med att jag fick vackra naglar, och kvällen spenderade jag med kollegorna. Vi åt gott och hade en riktigt rolig kväll. Så roligt att tårarna sprutade. Det är fina och härliga människor jag jobbar tillsammans med.

Lördagen var lugn och vacker. Hjälpte sambon lite för att få båten upp ur havet och nu är verkligen villasäsongen slut för vår del. När han åkte iväg med traktorn och båten (jag åkte röda faran som var ett lite mer bekvämare fordon), så lämnade jag kvar vid hamnen en stund. Balanserade stenar och förundrades över lågvattnet. Där jag balanserade stenarna är det vanligtvis vatten så det kändes lite konstigt. Och stenarna var inte lika fräscha med massor av sniglar på sig, haha.

Det är som meditation att sitta på huk där vid vattenbrynet och balansera stenarna. Minsta lilla millimeter fel och allting kan falla, så det gäller att vara cool.

När det blev kväll kände både jag och kärleken att det vore härligast att bara ha en myskväll, så det hade vi. Film, gott att äta och tända ljus. Jepp, så fint hade vi det.
Och idag är det söndag och den här helgen har känts som den längsta på länge, men på ett positivt sätt.

Här är gårdagens konstverk.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar