tisdag 27 oktober 2015

Att inte bli nominerad och bilskrället

Alla som har fått flest nominering till GALAN 2015 avslöjades igår, och jag var inte en av dem.
Jag hade först trott att jag skulle bli besviken, men vet ni vad? Helt ärligt så är jag det inte. Först och främst så vill jag tacka alla er som har nominerat mig, och de som har velat se mig som vinnare i kategorin foto- och videoblogg, och de som hört av sig eller skrivit att de vill se mig som "Årets inspiratör" gör mig hedrad. TACK. Nya tag ett nytt år.

Sanningen är att jag är nästan lättad, haha. Nu får jag istället njuta av en rolig kväll, utan press. Och i den sexigaste och vackraste "one-of-a-kind" klänningen någonsin. Mitt mål för kvällen är att ha kul och lära känna nytt härligt folk.

Min biljett till galan är bokad och jag kommer att fara till galan med ett gäng trevliga kvinnor. Hoppas vi ses där kära bloggläsare, och våga kom fram och säg hej! Jag bits inte.

Om något dock tog ner min feeling igår så var det bilen. I slutet av arbetsdagen upptäckte min kollega (tack och lov, för själv är jag så vimsig att jag inte hade sett den) en stor fläck som rann under motorhuven. På endast en timme hade  min bil fått måndagsfiilis och spunk, och under motorhuven fanns en 50 cm's oljefläck. Bilen fick åka raka vägen till verkstaden. Tur att det är en liten by så det var inte många hundra meter, men det tar ont ändå. Lilla röda faran, varför gör du så här åt mig? "Pippeli" är en finare ord än vad jag kallade bilen igår.

Idag håller jag alla tummar och tår att de ringer från verkstaden och säger att allting är bra med bilen och att det blir billigt för min plånbok.

Eftersom jag inte hade någon bil att köra runt med igår fick jag passa på att fotografera naturen hos svärföräldrarna, medan kärleken bytte till vinterringar på sin fungerande bil. 

2 kommentarer :

  1. Vi syns på bloggalan.. :) Jag far dit med samma inställning som du, att roa mig och kanske lära känna någon bloggare/bloggläsare mera på djupet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ska bli så kul att träffas! :) Hoppas det blir en riktigt prima kväll!

      Radera