onsdag 2 september 2015

Nya köksstolar

Oj, tack igen för alla kommentarer till mitt föregående blogginlägg om ett bäst före datum. Ett inlägg jag inte trodde skulle få alls någon kommentar. Jag SKA spinna vidare på det och gå mer in på den här barnbiten, eftersom det är där människor tycker att det finns ett bäst före datum.

Men lite senare dyker det upp, för idag har jag sovit till 16:00 och har inte hunnit med så mycket än morgonkaffe.

Och innan jag gör något mer vill jag visa upp våra nya köksstolar. Förra veckan såg jag på facebook-loppissidan fyra köksstolar från JYSK som var stadiga och bra. Nypris på en stol är över 80 euro och jag la ett skamligt bud på 10 euro för alla fyra stolarna tillsammans. Och fick dem.

Dock tog det ju en vecka innan jag fick tid att hämta dem och igår var jag och kärleken på en liten roadtrip för att hämta hem de nya köksstolarna. Svängde via JYSK efter nya överkast (som också var på tarjoushinta!!) till dem och innan jag for till arbetet så putsade jag upp stolarna och beundrade dem. De blev ju som helt nya stolar!

Lyckan var stor när jag i morse (16:00) fick se stolarna vid bordet i dagsljus. Tänk vad lite uppiffning i hemmet och nytt kan göra mycket. Egentligen borde man ju köpa mycket inredning och möbler från loppis så får man med gott samvete sen byta om man vill, utan att känna att man måste ha vissa möbler i tusen år bara för att nypriset var så dyrt.
Överkasten kan spännas med en enkel rosett bakom ryggstödet, som är snyggt och bra. Tyget blir säkert lösare efter att man suttit mer på stolarna.

2 kommentarer :

  1. Wow, vilket kap! Och så snygga överdrag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen ett kap. Och behövligt, eftersom våra gamla köksstolar kunde man sitta på 2 av 4. ;)

      Radera