onsdag 16 september 2015

Min underbara sommar

En dag som denna, då det är grått och har regnat lite nu som då, så passa det bra att gå igenom sommaren som varit. Lite bilder och en film med bildtext om några höjdpunkter och händelser under sommaren.



Kanske den snyggaste yogabilden jag fått på bild. Den är tagen i början av Maj, då träden ännu var nakna och sommaren bara väntade på att väckas till liv.
 

Vann Whiskas selfie-tävling och fick hem en iPad Air 2. Jag och Fantomen tackade från botten av våra hjärtan.



Jag har haft flest frisyrer och färger än jag haft på länge. Började sommaren med denna snygga frisyr och avslutade med en liten ålderskris då jag var knallrosa i håret i 1 ½ dag. Nu är jag vithårig igen, som jag är född som.



Min riktigt första semester på år och dagar. Sommar, sol och jag som envisades med att ha bikini även om solen inte var framme.



Besökte vänners villa och haft riktigt fina kvällar på sjön



Grillat var och varannan dag (OBS! Läs: sambon). Även om vi grillat året runt sen 2011 så är det ändå något som man inte tröttnar på.



Min älskade syster var på besök till byn.



Djur och natur. Naturen vaknar verkligen till liv när det är sommar och jag har fått se alla möjliga djur. Örnar, ekorrar, massor av grodor och vackra svanar. Tack och lov har jag bara sett en enda orm denna sommar, om man jämför med förra sommaren då jag körde över tre ormar på en och samma dag. Vad jag vet så har jag klarat mig undan fästingar, om man inte räknar med den som Mohicana hade på sig.




Tog en minisemester med mannen i mitt liv i Björneborg. En stad vi aldrig besökt förr, bodde på hotell och åt god mat på restaurang. Gick sammanlagt över 10 km och njöt av verklig sommarvärme.



Dansat i grannbyn på "Molpedansin".



Konstens natt i Vasa. En rolig kväll i sällskap av nya och gamla vänner. Om man bortser från matförgiftningen jag lyckades få samma natt.



Skrivit mer och mer blogginlägg om sånt som ligger mig nära om hjärtat och som jag tycker är viktigt. Till exempel (klicka på rubrikerna för att läsa blogginläggen):



Jag, Herr Fantomen och nemesis-katten Leila gjorde en "Superman-cat PART TWO". Efterlängtat av många av Fantomens fans.




Balanserat stenar vid havet.



Jobbat natt och är man vaken sent på natten eller tidig morgon (bara hur man ser det) så är det här en vacker syn). Det var roligt och lärorikt.



Firat villaavslutning med goda vänner, mat och fyrverkerier.



Kräftskiva med ännu fler goda vänner. Tiden flög iväg och det blev en riktigt lyckad kväll.

Och min sommar började redan i maj och får avslutas i september. Nu är jag redo för hösten, tända ljus och varma kläder och stickade sockor (kanske mer accepterat att ha på sig såna nu, även om jag gått runt med dem hela sommaren?).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar