fredag 25 september 2015

Min födelsedag, wihoo

NU är jag ett år äldre. 25 år. Halvvägs till 50. Men fortfarande lika klok, snygg och vimsig.
Igår hade jag alltså födelsedag. Skulle ha fått sovmorgon men katten Mohicana stod vid dörren 8 på morgonen och sjöng upp mig. Släppte in katten och hoppade själv i duschen. Ett av det bästa jag vet är att efter man har duschat, få krypa ner under täcket, så det gjorde jag. Bästa starten på en födelsedag.

Jag öppnade paketet jag fått dagen före av mamma (tänk att jag kunde hålla mig från att öppna det) och fick fina och bra makeupprodukter jag önskat mig. När sambon kom hem från jobbet fick jag en vacker blombukett (bild på den i ett senare blogginlägg), ett kort där han bjöd mig på finmiddag på stan nån helg (spännande!) och presentkort till rajalacamera. Nu får jag bara fundera på vad jag vill ha därfifrån, för jag vill ju ha mycket. ;)

Födelsedagsmiddagen blev sushi (och kebabrulle till sambon). For via stan efter det och hem igen för att äta och njuta av maten i soffan. Precis som jag ville. Myste resten av kvällen och somnade sen riktigt nöjd och belåten med dagen.

Kändes egentligen inte något extra att fylla år. Kanske har jag kommit in i den åldern nu. Men det är ju alltid kul att få presenter, blommor, god mat och att ha lite extra många personer som sänder en tanke till en. :)


Min första selfie som 25 åring, tagen igår.


Och min födelsedagsmiddag. Hon i kassan ba: For two?? och ja ba: For me only, moahaha.
Fyller man år så ska man se till att njuta.

4 kommentarer :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! 25 är en härlig ålder! Men vet du, 50 + )som jag är) är tammetusan inte illa det heller :) Så njut av din ålder nu, och vet att inget blir sämre i framtiden heller :)

    SvaraRadera