lördag 12 september 2015

Loppisfynd och handarbete

Igår var jag och sambon till det nya Combo-loppiset vid flygplatsen. Nya och oanvända saker blandat med sånt människor vill bli av med. Jag och sambon fyndade mest nya saker. Det enda jag fyndade som någon annan använt före mig var en stor sjal som visade sig vara ett rama fynd. Jag gick runt bland hyllorna och höll nästan på att få spunk att bara se 80-tals söndriga kläder eller bebisprylar, tills jag fick syn på sjalen. Stor, mörkblå och otroligt mjuk. Det var inte först efter att jag tvättat den här hemma som jag märkte att det var en United Colors of Benetton sjal. Googlade att de är svindyra och var nöjd med att ha betalat tre euro för min.

Annat fynd var garn i vackra färger. Sent igår bestämde jag mig för att börja sticka på torgvantar. Såna är bra att ha nu i höst och vinter när man vill värma sina händer, men ändå kunna fotografera och använda sig av telefon. Och visa upp vackra naglar.

Har aldrig stickat torgvantar förr, men som Pippi Långstrump sa:
"Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert."


Närbild av mig då jag stickar, och min nya, fina, varma sjal.

4 kommentarer :

  1. Kul med torgvantar, jag stickade ett par åt mamma förra hösten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är fina, varma och väldigt lätta att sticka :D Igår blev jag klar med båda torgvantarna. Tror din mamma nog blev glad över sina :)

      Radera
  2. Jag stickade också såna till mig själv förra hösten, två par. De är bra att ha på sig när man vill sitta utomhus och sticka sen det blivit lite kallare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa =) De är så lätta och roliga att sticka så tror jag ska ta och laga ett till par år mig. Ett par att ha på mig på arbetet och ett annat par att ha på mig på fritiden :D

      Radera