tisdag 29 september 2015

Hur bryter man en (blogg)tystnad?

Hur bryter man en pinsam (blogg)tystnad? Man börjar bara skriva. Jag har haft så fullt upp med att leva livet och allt det hör till. Men vet ni vad? Jag är ledig hela denna vecka och borde ju faktiskt ha tid att skriva om mig själv.

Igår hade jag faktiskt tänkt göra en videoblogg. Om hur jag gjorde en god makaronisallad till kvällens släktkalas, ha sambon att filma mig när jag kör bil, för jag kan vara lite rolig då. Om hur Jakobstad ser ut nu utan ett befintligt torg och dagen i allmänhet.

Men så blev det inte.

Byns butik hade inte den viktigaste ingrediensen vilket innebar att jag fick köra till Malax och tillbaka hem för att kunna laga makaronisalladen. När den var klar var klockan så pass mycket att jag fick packa röda faran med mat, presenter och en vattenflaska och plockade upp sambon från arbetet.

Eftermiddagen och kvällen spenderade vi med min familj i Jakobstad, och när man inte har sett familjen på LÄNGE så är kameran inte det första man tänker på. Istället hade vi en rolig kväll, umgicks, åt, och firade mig och mina syskon. Vi fyller alla tre nära varandra och då firar vi alla tillsammans. Går bra det också. Jag och kärleken var hemma sent på kvällen och efter att ha kört och suttit i en bil över tre timmar sammanlagt den dagen så var mina ögon och rygg trött.

Nya tag idag då.

Jag ska till läkaren, och det kan jag väl skriva om sen. Bildlöst inlägg. He va na!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar