torsdag 3 september 2015

Bloggbikten

Jag är en tacksam människa och nu tackar jag er igen. Igår blev det besöksrekord igen och ni har varit duktiga på att kommentera. TACK. Idag är jag ledig och har bara slappat och laddat krafterna. För att nu helst bloggen ska bli uppdaterad idag också så tänkte jag bli religiös och bikta mig. Kanske ni läser något ni inte trodde i bikten?

 

1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler?

Mellan 700 och 1200 besökare. Ibland mer eller mindre. Om jag önskar att det var flera? Nu är mina bloggläsare lika många som antalet människor i byn jag bor i, och jag har kommit över den värsta scenskräcken, så välkommen några till om ni vill läsa.

2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?

De gånger det verkligen exploderar av läsare så tycker jag det kan vara kul att uppdatera statistiken och se hur antalet har fördubblats på nån timme. Andra dagar ser jag inte alls på statistiken.

3. Önskar du att din blogg vore större?

Beror på. Nu kan folk känna igen mig i butiken och säga att de läser mig blogg. Senast igår. Å ja ba: Det gör jag också nu! (Sökte efter ett recept på min blogg). Men eftersom jag annars är mer introvert än extrovert så kanske det inte vore roligt att hela tiden bli igenkänd.

4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?

Jag kopierar inte men kan bli inspirerad och spinna vidare. Det som är det mest störande är när andra kopierar ens blogginlägg eller bilder utan att ange källan (jag).

5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?

Att bli sponsrad en resa, helst upp till Lappland, ametistgruvan, norrsken och renar och sen blogga om det. Kärleken skulle få följa med och åka snöskoter. Sen också att jag via min blogg och ord kan hjälpa andra människor på ett eller annat sätt.

6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild?

Jag äter min mat, tar inte bilder av den.

7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”?

Jag köper inget bara för bloggens skull, men ser världen genom konstnärliga ögon och kan ofta tänka "Det här blir en fin bild".

8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?

Nej, men ibland blir tiden knapp och jag måste prioritera.

9.Vad tycker du om affiliate länkar?

Vad är det?

10. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?

Nej. Har jag extra bloggenergi och tid över nån dag kan jag gära flera blogginlägg som sedan blir schemalagda. Då blir bloggen uppdaterad och jag får i lugn och ro fundera på annat. En bra blogg är inte den som har fem blogginlägg utan tanke bakom sig. Hellre ett då per dag som man märker bloggaren verkligen lagt tanke och kärlek bakom.

11. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?

Jepp! Facebook och instagram.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar