tisdag 29 september 2015

10 saker du inte visste om mig

Jag tänkte dela med mig lite information om mig själv ni kanske inte visste. Blir ni förvånade över nån av infon?

1. Jag är lite rädd för jultomtar och clowner. Så pass att jag som 7/8 - åring började klä ut mig till tomte för att slippa se honom på julafton. Clowner är bara äckliga. Ni kan ju tänka er skräcken då jag 2006 åkte med mamma till Vasa för att se på min studielägenhet. Just innan vi kom in till stan mötte vi en bil som en clown körde (!!!). Just då funderade mitt 15-åriga jag VARFÖR jag ville flytta hemifrån.

Så här ser jag ut när jag är obekväm. Än idag. Jag är halvspringande från tomten som har spruckna byxor i skrevet (uuuäää) och ser ni mig ha detta leende; rädda mig. 


Här är jag däremot lyckligare. Liten tomte med pigga ögon.

2.  Jag kan inte bete mig som en normal chaufför när jag möter poliser. Andra kanske saktar in, håller sig på vägen och hiblahaa. Jag? Jag hälsar.
3. Jag var 16-år första gången jag var på krog. Skäms på mig och skäms på ordningsvakterna. Men jag kan räkna gångerna jag varit på krog på en och en halv hand de senaste fem åren. För molpe-danser räknas väl inte?
4. Petalax, där bor jag. Ni kanske inte visste det? Själv hade jag knappt någon aning om var stället fanns på kartan när jag träffade min kärlek.
5. Jag snarkar värre än en gammal man, och har gjort det hela mitt liv. Trots att jag opererat bort näs- och halsmandlarna på 90-talet. Därför var jag till läkaren idag och nu är jag i en rumba med undersökningar och polikliniker. Men skönt med läkare som tar en på allvar och är duktiga.
6. När jag var liten ville jag bli en sångerska, radiopratare, författare, veterinär eller cirkusartist.
7. Och det underliga är VARFÖR jag ville bli cirkusartist, för jag har aldrig varit en smidig människa. Prövade en gång på Aikido. Klarade inte av halva uppvärmningen och for hem för att sura. Konstigt nog tycker jag om yoga idag.


Cirkusartist?

8. Jag var runt 9 år när jag blev kär i Robbie Williams. Jag lånade alla kassetter och cd-skivor från biblioteket och lärde mig alla låtar. Än idag tycker om Robbie och en dröm är att få vara på en konsert och få träffa honom. Vink vink!
9. Jag tror på änglar, ufon, tankens kraft och ett liv före och efter detta. Men inte gud. Hör inte till kyrkan.
10. Jag är 168 cm lång och jätteviktig människa.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar