onsdag 12 augusti 2015

Vad fanns i mitt Dermoshop paket?

Lite tyst här idag. Mest för att jag vill ge er tid att beundra "SUPERMAN-CAT PART TWO" och för att jag sov 12 timmar inatt och spenderat min vakna tid för att följa med ett paket jag väntat och längtat efter.

I grannkommun Korsnäs finns Dermoshop, som är ett finskt företag inom hudvård, hårvård, makeup och kosttillskott. Dermoshop har funnits sen 1988 och är idag ett populärt företag, mest kanske på grund av att det är produkter av högt kvalité till ett bra pris. Många av produkterna är också parabenfria och har låg parfymhalt och många produkter som är helt och hållet parfymfria.

Kändes dock lite konstigt att beställa över nätet efter produkter som bara finns knappa 15 km bort från mig, men det var snabb leverans. Kanske någon vet och kan säga åt mig om man inte bara kan fara raka vägen till Dermoshop och köpa produkterna? Och nu kanske ni undrar: Vad fanns i mitt efterlängtade paket då (förutom alla små gratisprov jag fick med på köpet?)


En primer med SPF 20 som återfuktar huden och håller sminket snyggt på plats hela dagen. Den doftar av körsbär och det är ju somrigt och piggt.

Ögonbrynspenna med en borste på ändan. Det här med ögonbrynspenna är helt nytt för mig, men det var inte så svårt att använda den. Färgen är samma som min egna ögonbrynsfärg och resultatet ser naturligt ut. Är lite vaxkänsla på pennan vilket gör att mina annars så vilda ögonbryn hålls bättre på plats. ;)

Diamond läppenna som innehåller E-vitamin och har en swaroskikristall på änden av pennan. Färgen ser naturlig och och känns bra.

Och sist men inte minst, spraybalsam. Efter förra veckans infall att färga håret chockrosa och dagen efter bli vithårig igen så gjorde håret mer torrt än saharaöknen. Kokosoljan som jag haft som hårinpackning gjorde nog susen, men ett spraybalsam är alltid bra att ha.

Och det var mina produkter jag tyckte att jag behövde. Det här är inget blogginlägg som jag får pengar för att göra, men jag tycker det är bra att tipsa om inhemska företag och produkter, speciellt om de är liiiite bättre mot kroppen än "vanliga". Brukar ni beställa från Dermoshop och har ni någon favoritprodukt?

6 kommentarer :

  1. Som den lilla Korsnäsbon jag är så kan jag meddela att man kan åka direkt till företagen och köpa produkterna där. De har en riktigt fin avdelning där man kan handla produkter. Min favorit produkt därifrån är en matt ansiktskräm ... sen har jag varit sugen på att testa deras morotsolja ett tag också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeij! Tack för sitt svar, blir att planera in en mini-roadtrip till Korsnäs nästa gång jag behöver nåt då. Kändes ju som sagt onödigt att produkterna behövde via Seinäjoki innan den kom tillbaka till byn ;) Morotsoljan låter intressant. Ockå deras hårprodukter av björksav :)

      Radera
  2. Jag ÄLSKAR dermoshop, speciellt deras hudvårdsprodukter, sen diggar jag även deras specialförpackningar inför julsäsongen - finns julklappar som passar nästan alla så jag har köpt de flesta julklappar därifrån under de senaste 2-3 åren.. ;) I mina beauty-kategorier på bloggen har jag skrivit en hel del om just Dermoshop och vad jag shoppat/testat därifrån, finns en del recensioner där med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kika in på dina recensioner av produkterna. Jepp, varje jul brukar jag nog köpa något från dermoshop. Bra julklappar har de ;)

      Radera
  3. Jag använder bara deras produkter ,dagcreme ,nattcreme, ansiktsvatten ,deodorant ,schampo , balsam .,nagellack , kroppslotion .Och det som är bra är just för att jag är doftallergiker så kan jag använda alla deras produkter ,min man använder också produkter därifrån .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att alla produkter passar dig som doftallergiker. Kan säkert vara svårt att hitta annars produkter som passar en och man är nöjd med. :) Har testat på de flesta och mesta av deras duschkrämer och tvålar och gillar alla, och är positivt överraskad av minket jag köpte :)

      Radera