måndag 10 augusti 2015

Tidig morgon och harjakten

"Man blir som man umgås" och idag steg jag upp ikapp med pensionärerna. Inte så tidigt att jag inte skulle kunna somna om, men inte så sent heller att jag var superlycklig att stiga upp. Kanske det är så här det känns sen om 60 år (har som en föreställning att jag kommer att sova länge ända tills jag är 85 år ung).

Men det gäller ju att se något positivt i allt, åtminstone det mesta. Hade jag inte stigit upp den här tiden på dygnet, hade jag inte sett den stora haren på gräsmattan och Herr Fantomen som skuttade lyckligt efter. Den här sommaren har tagit fram vilddjuret hos alla våra katter, och det tycker jag är kul. Även om det kanske inte har varit så uppskattat på min facebook med alla bilder på katterna som jagat. Konstigt. Dock så lustade det mer att komma hem än att vara med i harjakten för frassen, så han svängde om om skuttade in till vår varma lägenhet.



Herr Fantomen i harjakten.

Och nu, gott folk, är det en ny vecka med nya möjligheter.
Jag ska försöka att ta vara på dagarna, krama extra om sambon och katterna och de mornar jag får, sova länge.

Och om ni håller upp ögonen så borde det publiceras en film idag, på underbara åskan och blixten jag filmade natten till igår. Tills dess, ha en fin dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar