söndag 23 augusti 2015

Sommarens sista dans

Igår var en riktigt fin sommardag OCH till kvällen skulle det blir sommarens sista dans i grannbyn. Jag skriver "och" med stora bokstäver för det verkar vara ytterst ovanligt att det ska vara dans och fint väder på samma gång. Jag kom mig till och med för att raka benen, sminkade mig lite noggrannare än normalt och försökte få kontroll över håret.

Förfesten var hemma hos Marika och Sami. Tycker man om djur är det här ultimata gården att förfesta på. Möttes av en hund, fick se katter och kattungar, höns, ankor, hästar och så har de getter och highlander kossor. Och förstås det mänskliga sällskapet var trevligt också.

Det var mycket folk vid dansen i grannbyn också och det var en rolig kväll. Dansade, åt grillad korv och hälsade på nya och gamla bekantskaper.
Ett år till nästa dans nu då. Skönt. ;)

Marika gav oss en liten rundtur på gården. Fina höns.

Valter hunden var trött.

Jag kramade hårt om min vän som jag ser alldeles för sällan efter att hon blev en sverige-bo. På tal om kram, här i trakterna säger de KLÄM när de menar kram. Det låter konstigt i mina öron.


En annan som också förstod mig med att "kläm" låter fel är Marika som också är norrifrån.

Det blev en liten "karahörna" igår på förfesten, men de verkade gilla läget ändå.


Och här är jag.

Fullproppat av festglada människor i "puben".

Och avslutar en bild på två vildingar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar