fredag 14 augusti 2015

Min bästa egenskap just nu?

Till den där frågestunden jag erbjöd er för några veckor sen så fick jag bara en fråga. Nej, jag är inte bitter. Ni kanske inte bara är så nyfikna. Men jag får inte ihop en bra videoblogg med endast en fråga, även om den frågan jag fick var bra. Frågan var vilken mina 3 bästa egenskaper var, och det ska jag nog svara på i ett blogginlägg.

En av alla bra egenskaper jag har, är att jag är flexibel och kan anpassa mig. Inte så flexibel att jag låter folk köra med mig eller går med på allt, men att jag anpassar mig till situationer och försöker få det bästa av allt och se något positivt i allt.

Som till exempel igår när det blev lite ändringar på jobbet. Flexibla jag kommer att jobba nattpass nu i tre veckor, och det är helt okej det också. Även om jag är en person som älskar att sova och tycker jag är uppe sent om jag inte ligger och sover 23:00. Jag får väl bara så lov att acceptera åldern och förståndet har hunnit ikapp mig. Men det som är positivt är att jag får fler dagar och helger tillsammans med kärleken. Och kanske lite tid att studera på natten. Om jag inte förvandlas till en zombie, men nu skulle jag ju vara positiv.

Så idag har jag bara tagit det lugnt för att samla krafter inför första vaknatten av många. Det hävaste jag gjort är att fotograra en gräshoppa och det gick ju bra tills sambon sa: Akta dig så inte den biter dig!

Huuu...

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar