måndag 31 augusti 2015

Fjärilens betydelse

Igår så var det den bästa söndagen på länge. På eftermiddagen åkte jag och kärleken ut tillsammans med svärföräldrarna till villan. Jag balanserade stenar, fotograferade och drack kaffe. Samlade härliga krafter och njöt av den friska havsluften.

Överallt omkring mig flög det trollsländor och små fjärilar. Fjärilarna var jag van med, eftersom redan från morgonen (vaknade 12, men visst räknas det också till morgon?) hade jag fått se en stor och svart vacker fjäril som flög nära mig länge.

Jag vill ju tro att allt har en betydelse, och ibland har något lite mer betydelse. Fjärilen har en fin betydelse. Fjärilen för med sig budskapet om en ny början på ett högre plan. Pånyttfödelse i en ny skönhet och kraft, och symbolen för själen och livet.

Enligt Solögas "Djurens språk" så står fjärilen för:

"Dansa, måla, skapa, uttryck dig själv. Min gåva till dig är att kreativt gestalta det du vill att andra ska se. – Vi fjärilar bär på drömmar, det är vi som förmedlar dem till dig. Vill du leva din dröm här och nu? Gör som vi. Dansa din dröm levande. Med andra ord – sluta fundera – gör något kreativt av dina idéer."

Och det är fina ord. Lev din dröm, nu. Varför vänta på bättre tider eller något annat, när det enda vi har är nu? Våga! Njut! Och håll inte tillbaka på sprudlande och härlig energi. (Sista dagen av augustimånad idag. Njut av den också)

Här är en av de alla vackra fjärilar jag fick se igår.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar