fredag 21 augusti 2015

En rolig dag med kontraster

Igår var en rolig dag med mycket kontraster. Efter att ha försovit sig lite så satt jag och kärleken en timme senare i röda faran på väg in till stan. Och det blev en riktigt lyckad dag.

  1. Började stadsvistelsen hos morbror och hans fru. Fick träffa "Bamse", min två veckors lille kusin. Jag känner så otroligt mycket kärlek för barnet så det är inte klokt. Och det andra som inte är klokt är hur rädd jag blev för att hålla i honom. Jag är ju van med barn, men ville inte för något i världen göra "fel". Spädbarnshuvuden är annars det mjukaste och finaste som finns.
  2. Heldag på stan med kärleken, mamma och min syster som fyllde 18 år igår. Vi shoppade som bara den, åt god mat på restaurang och timmarna flög förbi när vi hade roligt. Hoppas min syster hade en perfekt födelsedag.
  3. Ett samtal.
  4. När jag och kärleken kom hem igen så träffade vi min vän som ba: kanske du kommer med på utegymnastik, och efter lite pepp från min man så satt jag i bilen på väg för att gymnastisera mig lite. Och det var först i bilen min vän förklarade VAD vi skulle göra. Boxercise = man slår på varandra. Just i den stunden ville jag hoppa ur bilen och springa hem, men 1. Jag springer inte och 2. Så farligt kan det väl inte vara?

Min inbillning om hur gympan skulle se ut. Tvärtom blev det. Tänk er svetten som sprutar och armar som skakar.

Jo, det var roligt med boxercise, men tungt att slå på sin vän. Helst vill jag ju bara krama om mina vänner. Eftersom jag gått runt hela dan på stan och druckit alldeles för lite blev jag svimfärdig i mitten av träningen och fick sätta mig ner en stund. Hittade kraften tillbaka och fortsatte att slå min vän igen. ;) Idag känns det i hela kroppen och i muskler jag inte visste fanns. Och då är jag ganska duktig på anatomi.

Avslutade en prima dag med att se på nyaste Avengers filmen med kärleken och sov gott hela natten.

Och idag är det fortfarande vackert väder och jag vill underhålla mig med något roligt. Typ balansera stenar vid havet. Men är lite fundersam om jägarna kan se skillnad på mig och en and och om det ens är okej att vistas vid havet medan en jakt pågår. Tills facebook gett svar på mina frågor ska jag sitta i hammocken och må bra.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar