torsdag 27 augusti 2015

En gudagåva


En mobilbild från igår eller i förrgår. En otroligt vacker morgon. Som jag skrev i ett annat blogginlägg, jag har inte koll på dagarna för tillfället. Men nu vet jag i alla fall att det är torsdag, klockan visar 15:54 och jag har varit vaken i en timme.

Efter fyra vakna nätter är det här det bästa vädret att ladda batterierna i. Regn. (Fast till lördagen får det vara sol och vindstilla). Även om det kanske inte räknas som terrassväder så har jag suttit ute nu i hammocken, druckit morgonkaffe och myst. Även om jag är tacksam att jag sovit ut länge så känns det lite ledsamt att jag missade sambon helt och hållet när han for till jobbet på eftermiddagen. Och orsaken till hur jag inte märkt av honom är:

Öronproppar. Öronpropparna är en gudagåva. När jag bodde i stan för flera år sen använde jag dem nattligen, och nu har vi funnit varandra igen. Ett tips till er som kanske har svårt att sova eller behöver sova ut. Stäng ut allt ljud och lär er hur skönt det kan vara att sova med öronproppar.

Idag tänker jag inte göra något annat än att slappa, tvätta upp mig eller någon annat som jag har lust med. Och kanske fotografera lite, för det har jag pausat med nu i några dagar.

3 kommentarer :

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv har jag alltid både öronproppar och ögonbindel när jag sover. Sover så mycket bättre när det är tyst och mörkt och jag slipper störande ljud och ljus. Bara vetskapen att man inte kommer att störas under natten gör att man sover bättre. Tycker det är hur skönt om helt att plugga in öronpropparna riktigt djupt i öronen och höra hur alla ljud stängs ute mer och mer när propparna expanderar i öronen för att till slut bli helt tyst. Ibland får jag dock lite ont i öronen av öronpropparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm.. Jag har prova på många öronproppar men för mig är de engångs öronpropparna i en blå (?) pappersförpackning skönast, i alla fall mina öron tycker det :)
      Kul att du också använder öronproppar. Bara man lär sig att sova med dem sä är det riktigt skönt, många kan dock bli rädda och få svårt att sova om det är alldeles för tyst ;)

      Radera
    2. Tack för tipset. Vet vilka proppar som du menar med blå pappersförpackning. Hade sådan öronproppar när jag sommarjobbade på en fabrik. De var faktiskt riktigt sköna. Gjorde inte om även om man hade dem på sig nästan hela dagarna. Får försöka få tag på sådana öronproppar igen. Hade helt glömt bort att de fanns.

      Tar ett tag att väja sig att sova med öronproppar men när man väl ha vant sig så är det helt underbart. Alla borde verkligen testa att sova med öronproppar. Hur skönt som helat.

      Radera