onsdag 26 augusti 2015

Déjá vu

Om någon undrar (funkar ens kommentarsfältet?) så lever jag för tillfället i en vakbubbla. Vet knappt vilken dag det är, och egentligen, har det någon betydelse? Missförstå mig inte, jag är inte deprimerad och tycker faktiskt att mycket har betydelse. Men just det här med tid och rum känns just nu som en salig röra.

Idag, eller igår, så gick jag för att vila innan nattpasset skulle börja. Trodde inte att det skulle gå att hitta sömnen, men plötsligt vaknade jag 20:56. 20:59 stod jag framför kylskåpet för att välja maten att äta under natten och la håret i en slarvig tofs. Pussade på sambon och sprang runt i fel skor och visste inte vilken dörr jag skulle ta ut.

Vaknade 20:25 och var glad att allting var bara en dröm, och att jag faktiskt hittat sömnen. Dock kändes nästan allt jag gjorde därefter som déjá vu. Jag hade ju redan gjort allting nästan i samma ordning, bara att nu hade jag god tid på mig, inbakade flätor och rätt skor på mig.

Det här är ett tidsinställt blogginlägg. Och jag önskar att ni alla läsare har det bra. Skriv en kommentar eller två, för det är roligt att få.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar