torsdag 2 juli 2015

Söt och nyfiken ekorre

Idag har varit en otroligt varm och vacker sommardag. På eftermiddagen åkte vi till ett av de finaste smultronställen. Kärleke har tillsammans med sin släkt en villa vid en otroligt vacker plats med havsutsikt.

Det är femte sommaren nu jag är dit, och varje gång så tar jag till mig av all vacker natur. Det växer alla möjliga blommor där, fåglar som flyger runt och de flesta djuren är rätt tama. Idag fick jag se en liten, söt och nyfiken ekorre.

Jag fotograferade MYCKET, så delar upp bilderna i fler inlägg. Men här är bilder av den söta ekorren som skuttade runt på gården.

 

8 kommentarer :

  1. Helt fantastiskt härliga bilder! Supersöt ekorre. :') <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Så fin. Jag blev dock rädd för den några gånger då jag glömde bort att den var halvtam och bara några centimeter från mina fötter då jag gick i gräset. Haha.

      Radera
    2. Vet du varför den har blivit så tam? Är det någon som har matat den eller är den bara orädd? :)

      Radera
    3. Min sambos släktingar bor i princip där varje sommar, och matar dem. Vissa av djuren är så pass tama att de äter ut handen från människor. :)

      Radera
  2. Vad var du rädd att den skulle göra? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var väl mest rädd att jag skulle trampa på den, eller att den skulle attackera mig. :D haha

      Radera
  3. oh, ekorrar är obeskrivligt söta!! :) <3 I åbo träffade jag också en ekorre en gång som var så pass orädd att den vågade nosa på ens fötter - troligen hade den vågat äta ur handen också om vi bara haft något att bjuda på.. Det är en av mina drömmar, att få mata ekorrar ur handen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaw. Hoppas att du får mata en halvtam ekorre nån gång då :)

      Radera