måndag 20 juli 2015

Prayer for the weekend

Jag är tillbaka efter en ledig helg. Egentligen så har jag fått vara ledig i fyra dagar och njutit som bara den. I fredags var vi till sjön och spenderade kvällen med kompisar på villor. Åkte träbåt i kanalen och fick se glada fiskar som hoppade runt. Blev själv inget dopp för mig, men fick mysa med en 9 veckors hundvalp av rasen Akita. Mjuk som en nallebjörn och söt. Med ilvassa tänder.

På lördagen sov jag länge. Vädret var grått och regnigt, så istället för att fara till stranden och prova min undervattenskamera så tappade jag upp ett bad här hemma och plaskade runt länge. Resultatet av mina undervattensbilder publiceras prick 15:00 idag.
Andra resultat av min fotosession i badkaret blev rosa och fina ögon. Tydligen är jag ingen sjöjungfru som kan se hur mycket som helst under vatten.

Till kvällen så blev det lite vackrare väder och jag la på mig klänning och fixade till mig i hopp om lite partyfeeling. De infann sig på riktigt när några vänner hälsade på och vi satt på terrassen och förfestade. Sen blev det dans i grannbyn till mitt i natten.

Och igår var jag iklädd i pyjamas största delen av dagen. Som man får vara när det är söndag. Idag är det måndag, en ny (arbets)vecka har börjat och jag är redo. Här är tre bilder från lördagen.

Jag och min fina vän Malin, som jag tyvärr inte ser så mycket av nu sen hon flyttade till grannlandet. Men det fina med oss är att det är ingen skillnad om det är två dagar eller två månader sen vi såg varann, vi har ändå hur kul som helst.

Jag drack ekologiskt vin, och även om jag annars tycker bäst om rödvin så är det här vita vinet det bästa. Custoza. 

 Lina med det vackra håret. Fire-ombré.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar