fredag 17 juli 2015

Ny kamera

Jag är ju en ganska impulsiv människa mellan varven och när jag riktigt vill, och idag var en sån dag. Såg i reklambladet att de hade en svinbillig Nikon Coolpix S33 och på eftermiddagen efter att jag hunnit fundera på saken (läs: dammsugit lägenheten) åkte jag och kärleken in till stan. Jag fick den nästsista kameran i butiken och supererbjudande på minneskort till både min nya och gamla kamera.

Jag använder ju min Canon systemkamera och alla mina föredetta kameror har ju alltid varit Canon så det känns lite annorlunda med Nikon. Men "vetcha he" (som de säger här i byn) ska gå. Jag har redan provat ta bild under vattnet i handfatet och den fungerade riktigt fint.

Min nya kamera är en undervattenskamera och något jag har drömt om länge. Den här får börja följa med mig i ruskiga väder och speciellt ut till sjön. Det känns mycket säkrare att ta med den än min systemkamera och de objektiv jag kan tänkas vilja använda. Det sötaste med kameran är att den har en egen flytväst, om jag skulle råka tappa den i sjön, haha.

Så ikväll när vi åker ut till sjön kanske jag vågar ta mig ett första dopp i havet (på flera år) och tar en undervattensselfie :D


1 kommentar :

  1. Men så kul att få ta bilder under vattnet ,jag har en fotograf i min blogglista som farbror Henning han är ingen farbror men ytterst skicklig fotograf(har jobbat som proffs) ,han experimenterar med olika kameror ,titta in på hans blogg i en annan del av skärgården ,Då får man tips på olika saker.Nog för att du säkert kan själv också men jag tycker det är intressant att se hur andra jobbar ,lycka till med nyförvärvet ,Nette

    SvaraRadera