måndag 6 juli 2015

En månad som gick alldeles för snabbt

En månad. Hur snabbt kan en månad gå egentligen? Frågar ni mig idag så är svaret: alldeles för snabbt. Igår tvättade jag med ett suckande hjärta mina sommararbetsskor, min "arbetsuniform" och försökte gå i säng tidigt. För idag är det min första arbetsdag efter en fin, rolig och välförtjänt semester. Som gärna kunde vara i två månader till.

Sömnen hittade jag dock inte förrän riktigt sent. Så sent så kanske tonåringar rent av hade börjat fundera på att fara och sova. Är jag nervös? Som det finns resefeber, har jag arbetsfeber nu?

Jag är i alla fall glad att jag vaknade idag, och sitter nu med en måriskaffi kopp och mediterar för en lugn första arbetsdag.

Min semester är jag riktigt nöjd med. Jag har ju haft riktigt roligt, fått vara ute på sjön, fotograferat mycket. Hunnit uppleva riktigt sommarväder, rest och sovit länge på morgarna. Ätit gott, älskat, skrattat och faktiskt njutit för fulla muggar av livet.

När ni läser det här så är jag som bäst på arbetet. Det här är ett tidsinställt blogginlägg, som publiceras en tid som inte är okristligt tidigt. Bilderna är däremot från lördagskvällen, då vi var till ett par vänner och spelade spel i sommarkvällen.

 

Fick smaka på syrensaft. Blommig smak.


 

Vi spelade "Rappakalja".

 

1 kommentar :

  1. Nu går det mot jul och dagarna blir kortare. Men det är sommar än och mycket att göra. Jag är likadan svårt att somna när det gäller något viktigt. Sen är det lite ångest inför att jobba igen.

    SvaraRadera