fredag 31 juli 2015

Den längsta dagen på länge

Igår kändes som den längsta dagen på länge. Inte på ett dåligt sätt, utan tvärtom. Det blev en superdag med mycket roligt att uppleva.

 Jag steg upp före klockan sex på morgonen, drack mitt morgonkaffe och gjorde mig i ordning för arbetsdagen. Två "pippiflätor" i håret i hopp om att kanske se piggare ut och mest för att hålla bort håret från ansiktet. Jobbade hela förmiddagen tills det blev dags att tacka för mig och ta ledig helg halleluja.
Fick mera kaffe hemma som sambon kokat och satt en stund på terrassen och fotograferade korsspindeln som även i år byggt bo vid våra tujor. Sen när det började regna blev det det dags att tvätta bort arbetet från kroppen. Jag kom mig till och med för att föna håret igår, vilket jag sällan gör. Sånt sliter väl mest bara på håret?

På eftermiddagen åkte jag in till stan för att umgås med min äldsta vän jag fortfarande umgås med. Pamela. Köpte tokade bananer från Punnitse ja Säästä och tog en citron-vischy på terrass. Gick sen vidare till Pamelas där hon färgade mina ögonbryn och vi satt länge på balkongen, rökte vattenpipa, åt jordgubbar, drack kaffe och pratade ikapp oss sen sist vi sågs.

Resten av kvällen passade jag på att mysa med kärleken, tittade tv och bara andades ut. Det kan vara behövligt att åka in till stan nu som då (mest bara för att umgås med vännen), men lugnet på landet är bäst. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga för sex år sen.

Sov över 10 timmar och det behövdes. Idag känns det som att jag faktiskt är en ny kvinna med ny energi och jag tänker för första gången på länge göra yoga. Jag har som inte haft ork, tid eller lust, men känslan efter ett yogaflow är värt allt och bara jag har på bra musik så går allt av sig själv.


1 kommentar :

  1. Rekommenderar för orgasm!
    Kamagra www.intimleksaker.se
    Sexleksaker www.intimleksaker.com
    Sex Toys www.sextoyonlinestore.com
    SEX SHOP www.sextoyonlinestore.com

    SvaraRadera