söndag 5 juli 2015

Björneborg, del två

Igår fick nu ju se liten bilder av vår upplevelse av Björneborg. Eftersom ingen av oss besökt stan så visste vi inte heller mycket om platsen. Det enda jag visste, efter att ha googlat runt lite, var att det fanns en stork grönpark där det också fanns djur.

Parken som hette Kirjurinluoto var enorm! Fanns barer, glasskiosker, simstrand, olika lekparker för barnen (en var inspirerad efter och hade temat Angry Birds) och en stor scen där det säkert spelas konserter och teater på om somrarna. Själv var jag mest intresserad av djuren jag sett på google och vi gick runt den heta sommardagen och sökte efter dem.

Hittade några andfåglar, getabockar och deras bebisar och några höns, tuppar och påfåglar. Här är några bilder från parken och en film. Se till att ändra kvalitén till 1080p HD för att se djuren i rama skärpa.

En tam and som trippade runt i parken. Den var superlycklig över all mat den fick av alla människor.


Getabocken med rama horn.

Getabocksbebisen med mini-horn. Det fanns två bebisar och de tyckte mycket om att få huvudmassage.

Getabocksbebis nummer två. Med söta mini-horn. Den här fick också huvudmassage och tyckte mycket om det.

Bääää!

I parken fanns ett litet vattenfall.

Björneborgare samlades för att umgås och sola i parken. Skulle jag bo i Björneborg skulle nog Kirjurinluoto vara en favoritplats att spendera ledig tid i.

Fontän mitt i vattnet.

Fiskmåsen.

I nästa inlägg visar jag bild och film från en vacker plats jag och kärleken stannade vid på väg hem från Björneborg.

1 kommentar :