söndag 26 juli 2015

Att somna övertrött

Godmorgon gott folk. Det är tidig söndagsmorgon och vädret är regnigt. Jag är lite fundersam över min taktik för att hitta sömnen. Var egentligen svintrött igår efter arbetskvällen och efter att ha ätit kvällsmat, fotograferat den underbaraste himlen på länge och pussat sambon godnatt så trodde jag att jag skulle somna med detsamma. Men icke. Det är underligt hur man kan gå en hel dag och ha tankar som "Katten är mjuk, oj där är en fågel, dumma mygga, fasiken den han bita mig och nu kliar det och nu är jag hungrig" till att när man väl ligger i sängen, tänkt tanken att "oj vad sängen är mjuk och skön" och så stänger man ögonen.

Och då börjar det. Hjärnan går på högvarv och jag är nästan säker på att med alla tankar skulle jag kunna lösa alla världsproblem eller skriva en bok eller film som blir prisbelönad. Oftast händer sånt här endast då jag är medveten om att jag måste stiga upp tidigt.

Det fortsatte under nattens drömmar också, och jestas vad produktiv människa man vore om allt man drömde om skedde på riktigt, bara det att man hade fördelen att vara utvilad när man vaknade.

Och det var dagens tankar. Förhoppningsvis får hjärnan vila lite denna dag. Här är bilderna på den underbaraste himlen igår kväll.

2 kommentarer :

  1. känner så igen mig i vad du skriver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, he e frissamt då man vill sova men inte riktigt kan. :)

      Radera