tisdag 30 juni 2015

Till min älskade syster

Det blev en snabb, men rolig, vistelse när min syster var på besök till oss. Vi har ätit gott, shoppat, varit uppe länge på kvällen och umgåtts. Idag började dagen med roliga nyheter: hon har sluppit in till den utbildning hon önskade, så nu har vi en blivande merkonom i familjen! Det firade vi med att fara på frukost / picknick till grannbyn. Satte oss ner på en filt vid bryggorna och hade det bra.

Sen till kvällen var vi igen via stan. Hann med lite till shopping, åt goda vårrullar och sen var det dags för henne att åka hem igen. Gav henne en stor kram vid bussen och funderade en stund vart tiden tar vägen. Det känns som igår hon var 12 år. Det är snart sex år sedan. Det är en ung kvinna nu med hela världen framför sig.

Jag är så stolt över min syster. Hon är så klok, förståndig, vacker och har humor. Och jag önskar henne all lycka och kärlek.


Här är en bild av mig som min syster fotograferat.


Min vackra syster.


Picknick.

4 kommentarer :

  1. Ni e noo så gullu båda två, å så har ni gullu mamm å :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi e no så gullu tå vi släktas på mamm båda två ;) tack för den fina kommentaren.

      Radera
  2. Oj vad ni liknar varandra! :) Lika fina båda två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. :) Vi har ju samma mamma, så visst borde det finnas några likheter mellan oss. :)

      Radera