söndag 14 juni 2015

Sommarkväll vid havet och tillbakablickar till förra sommaren

På helgerna är det helt okej att det inte blir så många blogginlägg. Speciellt om sommaren. Den här helgen har varit riktigt lugn och fin. Äntligen har det blivit så pass varmt och slutat blåsa att kärleken skruvade ihop hammocken igår. Nu kan jag ligga i den hela sommaren och njuta av livet.
Även om det är mysigt att vara i hammocken på soliga dagar så är det extra mysigt då det regnar och åskar. Det verkar ju vara vanligt att vilja hålla sig inomhus när det åskar och blixtrar men det är ett av mina favoritsommarväder. Klicka här så kommer du till förra sommarens favorit-blixtbild, och förra sommarens värsta stormoväder. 

Till kvällen så for vi ut tillsammans med ett par vänner till sjön. Även om det var tusen krankar (myggor) som mumsade på mig så var det riktigt fint. Bilderna har bildtext, så än tar inte blogginlägget slut.

 Det var lugnt och fint på havet så jag pep inte alls på väg till vännernas villa. Istället satt jag och tittade runt mig på alla havsfåglar och villor.



  Vid villan möttes man av doften av nyklippt gräs och fick se blommor som blommade.

Ett sista spår från resterna från förra sommarens sista fest fanns kvar vid vännernas villa. Klicka här så kommer du till mitt blogginlägg om villaavslutningen / veneziansk förra året.


Och på sista bilden är vi på väg hem. Så otroligt vackert.
Här hade vi dock lite mer fart på båten och jag blev lite osäkrare. Man skulle kanske inte tro att jag är född på en ö, har spenderat några somrar vid fyrar fram och tillbaka, och simmat i havet med Viking Line och alla finlandsfärjor i bakgrunden. På "äldre dar" har jag blivit en mes.
Man kan väl säga att jag har respekt för havet.

Men även om det pirrade lite i magen så njöt jag av utsikten och omgivningen.

2 kommentarer :

  1. Vilka härliga bilder! :) Min blogg går nog också i sommartakt nu, men känner att det är helt okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja :) Huvudsaken är ju att man skriver när man vill och tycker det är roligt. Och njuter av sommaren <3

      Radera