lördag 27 juni 2015

Sommar och får i hagen

Igår kväll cyklade jag och kärleken till vår vän. Tittade på när vännen byggde en terrass / trappa, busade med hundar och jag blev myggmat. En trevlig sommarkväll helt enkelt

När vi cyklade hem igen några timmar senare så njöt jag för fullt av den korta cykelturen. Det doftade och kändes som sommar. Och det är ganska svårt att förklara, men en blandning av frisk luft och tystnad (man bor väl på landet), doften av nyklippt gräs och syrenen som blommar.

På halva vägen hem så mötte vi på får i en hage. Stannade en stund för att filosofera med fåren. De är ganska roliga fåren. Endast om ett får vågar sig fram så är hela gänget hack i häl. Och när ett annat får tröttnat på att se på en människa med kamera, ja då trippar resten av gänget efter.

När jag var på Färöarna för många år sen så fick jag se en hel massa får. Kanske för att det finns mer får än människor där. Men ett får var extra rolig, för den hade en reflexväst på sig (!!)". Haha.

Fåren här i byn är inte lika high fashion, men söta ändå.

 

 

3 kommentarer :

  1. Åååhh så gulliga! :D Jag älskar får. De är så knäppa och gulliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är dom? Den som är i mitten på första bilden är den som är mest framåt och rolig :D

      Radera
  2. får är såna härliga djur!! <3 Jag har ju själv växt upp med får också, så de har en speciell plats i mitt hjärta <3 Måste försöka ta reda på om jag hittar nån fårfarm här på Teneriffa som man kan besöka, vill också fota får ju..! Får i kombination med palmer eller bananträd hade ju blivit lite ovanligt.. ;) Hittar jag inte får så söker jag efter en getfarm eller nåt istället. Eller så blir det kamelfarm, för det VET jag finns :D Äh, får eller kamel, sak samma :'D

    SvaraRadera