lördag 6 juni 2015

Obehaglig start på dagen

Dag två av min semester.
Istället för att vakna upp bredvid min sambo så möttes min blick av en fästingjävel som kröp runt i sängen. Herkules sånt adrenalin man kan få på endast en sekund. Sprang runt, sa "vackra ord" och sökte efter hushållspapper att ta tag i fästingen med. Räknade timmarna till sambon skulle komma hem från arbetet. Svor lite till medan jag nappade tag i fästingen, rusade till wc och spolade ner fästingen i toaletten. Det krävdes tre spolningar innan den försvann.  Jag leker inte med elden när jag halvsover.

Tänkte inte ens tanken att fotografera fästingen så idag visar jag upp en bild av en vattendroppe. Finare så.


2 kommentarer :

  1. Vacker bild! Och definitivt vackrare än nån äcklig fästing.. ;) Lär annars ska vara bäst att bränna upp fästingar för då är de garanterat döda sen, fast ja, har svårt att tro att de skulle överleva miljön i typ nån piss-skit-brunn ändå, inte riktigt deras naturliga miljö om vi säger så... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har googlat runt så det är väl mest en myt att fästingarna skulle krypa upp och bita en i baken om man spolar ner dem. Väl de är nere så är det nog svårt för dem att komma upp tillbaka eller överleva. :) Om man bränner dem med de är blodfyllda så kan det spruta blod också så det finns väl plus och minus med alla sätt. Skönt i alla fall att jag upptäckte den med detsamma.

      Radera