måndag 8 juni 2015

Naturen pausar inte

Oj vad jag tycker om dessa sommarkvällar. Då solen i princip är uppe dygnet runt. Naturen pausar inte, utan fortsätter leva och utvecklas.

Igår kväll åkte jag och sambon ner till hamnen en sväng och det var så lugnt och fridfullt där. Vore det inte för aggressiva tärnor (okej, de var inte så aggressiva igår kväll utan satt en bit ifrån mig på bryggan och tittade ut över havet) eller det faktum att vi var på väg hem, så skulle jag ha velat sitta länge och se ut över havet. Svanarna som simmade runt, tvättade sig eller ruvade vid sitt bo. Någon and som simmade bredvid och havet som nästan var spegelblankt.

Det är ju så här jag vill minnas sommaren. Att man tar vara på dagen. Vågar stanna upp och se naturen och vara riktigt i nuet.


2 kommentarer :

  1. Håller med dig, det är så fint nu! Den absolut bästa tiden på året :) och fina bilder som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren Karolina! :)

      Radera