onsdag 17 juni 2015

iPad Air 2 och en minigris

Vet ni vad bilden till vänster betyder? Jo, den betyder att jag och Herr Fantomen fick ÄNTLIGEN vår iPad Air 2 från Whiskas igår, för att vi vann i selfie-tävlingen i #meandwhiskas. Det var ett stort paket jag fick bära hem från posten och den innehöll förutom padden ett iPad-cover som det står Whiskas på, några kuponger och Fantomens absoluta favoritmat. De där nya "babymat-mini-mjukmatspåsarna".

Jag fick iPaden redan på morgonen, men var ju halva dagen på roadtrip till "himmelriket" med Emma igår, så det var först till kvällen som jag och Herr Fantomen kunde sätta oss ner i hammocken för att leka i "photoboot".

"Himmelriket" är egentligen en by cirka 45 minuter bilväg härifrån. Där fanns 1 microgris, 1 belgisk jättekaning (som var jättemjuk), 7 rashöns och en rastupp (som var största tuppen jag någonsin sett), 5 får och 3 katter. Jag förstår varför Sanna, som vi hälsade på, gillar att vara där. Med alla djur i vacker natur nära sjön.

Jag hade ju med mig kameran för tanken var ju att fotografera så mycket som möjligt. Det blev istället en massa filmer av minigrisen "Nassin". Han var så tam, mysig och kliade man Nassin på sidan av magen slängde han sig ner på rygg i gräset och njöt av livet. Nassin kunde också göra cirkuskonster! Igår kväll redigerade jag alla småfilmer på min iPad Air 2 och det gick hur enkelt som helst. Jag är nöjd!

Jag visade filmen åt sambon och försökte än en gång att få med honom på samma bana om att skaffa en minigris, men tror inte min vink gick fram. Men filmen och grisen är söt, och här får ni också se den! Kanske ni också vill ha en minigris nu? ;)
Se till att ändra kvalitén på videon till 1080p HD för att se Nassin och hans vän "Mysan" i rama skärpa.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar