tisdag 16 juni 2015

Idag går en dröm i uppfyllelse

När jag var liten så minns jag att jag läste i en Barbie-tidning om en tjej som hade en minigris. Den var kanske inte större än Herr Fantomen-katten och gick runt i koppel. På sig hade minigrisen en fluffig rosa ballerinakjol.

Och jag ville ha en minigris. Så otroligt mycket. Och det hänger väl med än idag. Nu som då i PMS-stunder kan jag tycka till sambon att vi verkligen behöver en minigris. De gånger vi inte verkligen behöver en hund. Och jag lovar och svär att gå ut i regnet med alla djur. (det låter annorlunda då jag inte har PMS)

Men idag går lite av en dröm i uppfyllelse. Jag och min vän Emma ska ta en liten roadtrip och besöka en annan vän. Den vännen har en minigris, en bauta-kanin (belgisk jättekanin) och höns som kanske får kycklingar idag. Och katter. Men minigrisen ser jag mest fram emot att träffa.

Kamerans batterier är på laddning så det kommer att bli massor av bilder kanske någon film från min dag idag. Istället visar jag något fint jag fick se igår. En fjäril som trippade runt på syrenen vår som börjar blomma. Eftersom sommaren började med så mycket regn och friska vindar så har jag inte alls sett några fjärilar, eller andra kryp för den delen. Nu ser jag fram emot att hålla utkik efter fler vackra fjärilar. Äckliga kryp får hålla sig borta.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar